Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője Lázár János építési és közlekedési miniszternek tett fel kérdéseket ezzel kapcsolatban. Azt tudakolta,

  • hogyan fordulhatott elő, hogy nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről a Hungária EuroCity vonat?
  • mit üzen a német határon ragadt 350 utasnak?
  • mit tesz azért, hogy a hasonló esetekre ne kerülhessen sor a jövőben?
  • hogyan kívánja fejleszteni a nemzetközi vasúti közlekedést?

A képviselőnek maga Lázár válaszolt, indításként máris a történtekről beszámoló lapot kritizálva, aki előtte nem kereste meg a vasúttársaságot. Szerinte „ez az eljárás egyszerre volt tisztességtelen az olvasókkal, a MÁV–Volán-csoport utasaival és munkatársaival szemben, amelyet a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében visszautasítok”.

Majd hozzátette, nem igaz, hogy a vonat nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről, mielőtt Hamburg felé vette az útját, az előírások szerint elvégezték rajta a műszaki vizsgálatot és a tisztítást. Menet közben derült ki, hogy „1, azaz egy darab kocsiban műszaki hiba lépett fel. A műszaki hiba az előzetes vizsgálatokkal nem volt kiszűrhető és előre jelezhető, az út során jelentkezett.”

Arra, hogy történhetett meg, hogy a határon maradtak az utasok, akiknek kinek-kinek magáról kellett gondoskodnia, egyszerű magyarázatot adott Lázár: „bocsássanak meg az indokolatlan döntést meghozó német vasutasnak és azoknak a magyar újságíróknak és politikusoknak is, akik az ő balszerencséjükből próbálnak most politikai ügyet csinálni”.

A miniszter azt is közölte, hogy az eset kivizsgálása jelenleg is zajlik, de az már megállapítható, hogy a jármű műszaki hibája nem alapozta meg a teljes szerelvény kivonását a forgalomból, foglalta össze a hvg.hu.

Fotó: MÁV weboldala