A 3-as metróvezetők szaunaként dolgoznak a kabinokban

A 3-as metróvonal vezetői Magyarországon rendkívül magas hőmérsékletekkel küzdenek a vezetőfülkékben, amelyek a nyári hónapokban elérhetik a 35-40°C-ot. A működőképes légkondicionáló berendezések hiánya hosszú ideje problémát jelent, és a vezetők panaszai válasz nélkül maradtak.

A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) közölte, hogy a metró klímaberendezéseinek javítása szoftverhibák miatt késik, mivel alkatrészekre van szükség az orosz gyártótól. A helyzet enyhítése érdekében a BKV a hőhullámok idején elsőbbséget ad azoknak a vonatoknak, amelyekben működik a légkondicionálás, de még mindig vannak olyan szerelvények, amelyek csak részleges hűtéssel üzemelnek. A vállalat a vezetőknek extrém hőség esetén extra műszakokat is kínál. A villamosvezetők is panaszkodtak a vezetőfülkékben lévő légkondicionáló berendezések hiányára, ami arra ösztönözte a BKV-t, hogy elkezdje a klímaberendezések telepítését néhány régebbi villamosba a modernizálási erőfeszítések során.

A 3-as metróvonal vezetői tavasztól kezdve kénytelenek szaunaként működő vezetőfülkékben dolgozni, mivel a légkondicionáló panelek folyamatosan meghibásodnak. A kabinokban a hőmérséklet a hosszan tartó hőhullámok alatt érheti el a 35-40°C-ot. A problémát hivatalosan többször is jelentették, de a vezetőség részéről kevés válasz érkezett. A metró légkondicionáló rendszereinek javítását 2023 óta egy helyi cég végzi, de egyes meghibásodásokhoz az orosz gyártó bevonása szükséges, ami késleltetést okoz a jelenlegi nemzetközi helyzet miatt. A hőhullámok idején erőfeszítéseket tettek a működő légkondicionálóval rendelkező járművek bevetésére, de néhány esetben csak egy vezetőfülke volt hűtve, hogy a szolgáltatást biztosítani tudják.

A légkondicionáló panelek meghibásodása miatt a 3-as metróvonal vezetői Budapesten rendkívüli hőviszonyokkal néznek szembe. A vezetőfülkék hőmérséklete a hosszú hőhullámok alatt elérheti a 35-40°C-ot. A hivatalos panaszok ellenére a probléma továbbra is megoldatlan. A légkondicionáló rendszerek javítását 2023 óta egy helyi cég végzi, de egyes meghibásodások az orosz gyártó bevonását igénylik. A szükséges alkatrészek és új berendezések beszerzése késik a nemzetközi körülmények miatt. A hőségriasztásokra reagálva néhány, működő légkondicionálóval ellátott vonatot szolgálatba állítottak, de néhány esetben csak egy vezetőfülke volt hűtve.