Vasúti fejlesztések és politikai nézeteltérések

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke, a Keleti Pályaudvaron érkezett meg a MÁV túrája után Lázár János nélkül, aki nem csatlakozott az utazáshoz. Magyar csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy Lázár nem kísérte el, és kritizálta a vonatok kényelmetlen állapotát és az utazási idők növekedését.

Magyar Péter szerint a vasúti fejlesztések terén jelentős hiányosságok vannak, mivel a beruházásokat túlárazták, és hiányoznak az uniós források. A MÁV járműveinek átlagéletkora 40-45 év, ami hosszabb menetidőkhöz vezet. A Tisza Párt elnöke korábban a kórházi körülményeket is kritizálta, most pedig a MÁV helyzetére összpontosított, és bírálta Lázár Jánost a vasúti fejlesztések elhanyagolása miatt.

A Keleti Pályaudvaron nemrégiben történt egy kisiklás, amit két eltört csavar okozott. Lázár János elismerte a vasúti problémákat és megoldási javaslatokat tett, beleértve egy ötpontos közlekedési cselekvési tervet, amelyet augusztus közepén jelentett be. A terv része a közlekedés polgári jogként való meghatározása, 1 milliárd eurós EU hitel biztosítása a vasútépítéshez, nyugati országokból kivont járművek beszerzése, a MÁV vezetőségének lecserélése, és néhány vasútállomás felújítása.

Vitézy Dávid is kritizálta Lázár Jánost a vonatok rossz állapota miatt, kiemelve az InterCity vonatok megfelelő kocsik és jegyopciók hiányát. Ő és mások, mint például Magyar Péter, gúnyolták a volt miniszter nyilatkozatait. A kommunikáció Magyar és Lázár között fokozódott, miután a miniszter nyilvánosságra hozta a találkozóról szóló levelezésüket. Magyar Péter végül egyedül látogatta meg a MÁV-ot Lázár János nélkül.