Sűrűbb vonatközlekedés a Balatonhoz az utószezonban

Az utószezonban is sűrűbben járnak a vonatok a Balatonhoz, a MÁV a vasúttársaság honlapján vasárnap közölte, hogy a balatoni szerelvények a főszezonban több mint 1,2 millió utazást szolgáltak ki. A vasúttársaság az utasigényekhez alkalmazkodva szeptember 22-ig Budapestről és több dunántúli városból is sűrű közlekedéssel, átszállás nélkül biztosítja az utazást a tóhoz.

A nyári főszezonban, augusztus 22-ig a MÁV-Start 1,25 millió menetjeggyel történő, úgynevezett viszonylati utazást regisztrált a Balaton felé vagy onnan elindított járatain. Ezenfelül a márciusi tarifareform következtében díjmentesen, például 14 év alattiak, 65 év felettiek, nagycsaládosok, fogyatékossággal élők, illetve vármegye- és országbérletekkel is igénybe lehet venni a balatoni járatokat.

A főszezoni utazások száma több százezerrel meghaladta a 1,25 milliót. A déli part kiemelkedően népszerű maradt, oda 878 ezer, míg az északi part felé 378 ezer menetjegyes utazás történt.

A közlemény nem tér ki arra, hogy a nyár végén tapasztalt vasúti közlekedési problémák, mint például a letört síndarab okozta káosz a hőségben, a Keleti pályaudvarnál történt kisiklás és a három nagy pályaudvar, a Déli, a Keleti és a Nyugati leállása, hány utazót tántorított el végleg a vasúttól. Lázár János, a vonatközlekedésért is felelős miniszter a válsághelyzetre reagálva annyit mondott, hogy mindenre van megoldás, és különben is, már korábban is annyi mindent elértek.

A balatoni helyjegyköteles vonatok átlagos kihasználtsága az előző évi 60-ról 65 százalékra emelkedett. A legtöbben a Balaton és Tópart InterCityket vették igénybe, közel 1 millióan utaztak ezekkel a főszezonban.

Az utasok többsége idén is önkiszolgáló csatornán vette meg a jegyét, MÁV applikációval 29 százalék, az ELVIRA-n a jegy.mav.hu-n keresztül 16 százalék, míg automatából 16 százalék váltott vonatjegyet. A vasúttársaság megjegyzi, hogy idén erősen érezhető volt a Balaton24 értékesítésénél az országbérletek hatása, a tavalyi 17 ezer eladott jegyhez képest 6800 kelt el idén.

A MÁV szeptember 22-ig kiterjesztett utószezoni menetrendet hirdetett, sűrű és átszállás nélküli járatokkal. Főként Budapestről és több dunántúli városból lehet így a nyári menetrendhez hasonlóan könnyebben eljutni a Balatonhoz.

  • Budapestről a Balaton déli partjára, ahogy egész évben, az utószezonban is óránként, felváltva indulnak a helyjegyköteles kerékpárszállításra alkalmas Balaton és Tópart InterCity-k.
  • Továbbra is közlekednek kétóránként a Déli->Parti InterRégiók a Déli pályaudvar és Siófok között naponta, hétvégente pedig tovább közlekedve Fonyódra, illetve Balatonszentgyörgyre.
  • Szob és Fonyód között továbbra is hétvégén közlekednek a Jégmadár expressz járatok a Dunakanyar és a balatoni panorámát összekötve.
  • A Bagolyvonatok továbbra is közlekednek szombat-vasárnap éjszakánként Budapest és Keszthely között, valamint az északi parton.
  • A Déli pályaudvar és Balatonfüred között az utószezonban is kétóránként indul Vízipók sebesvonat, mely Balatonakarattya és Balatonfüred között Káptalanfüred kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll.
  • Naponta közlekedik a Fenyves expressz Pécs és Keszthely között, a Lesence expresszvonat Szombathely és Keszthely között, a Helikon InterRégió Győr–Keszthely–Balatonszentgyörgy–Kaposvár, illetve Pécs között. Győr és Keszthely között a Tanúhegy expresszvonat hétvégén közlekedik.

A Balatonhoz közlekedő távolsági járatokon a kerékpárjegy mellé kerékpárhelyjegyet is kell váltani, ami a szerelvény kapacitásának függvényében továbbra is elérhető. A 20 kilogrammnál kisebb tömegű kutyákat november 2-ig lehet szállítani a helyjegyes vonatokon.