28 órás késés a milánói reptéren

Több mint egy napot kellett várakozniuk a Ryanair Budapestre tartó járatának utasainak a milánói repülőtéren, az RTL híradása szerint.

Az utasok elmondása alapján a járatuk vasárnap 19:45 helyett csak hétfőn 22:40-kor indult el, így csak kedden érkeztek meg Budapestre. A várakozás alatt az utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást, és ellátásuk is hiányos volt. A repülőtéren kiosztott négyeurós utalványokat nem tudták felhasználni, mivel a vendéglátóipari egységek már bezártak. A járat végül eltűnt a kivetítőkről, és az utasokat buszokkal egy hotelbe szállították, ahol további várakozás után hajnalban kerültek ágyba egy kétcsillagos panzióban, amit reggel 11-kor el kellett hagyniuk, majd vissza kellett menniük a reptérre, tovább várakozni 12 órát.

A Fővárosi Kormányhivatal jelentése szerint az elmúlt időszakban 15 hasonló esetben indult fogyasztóvédelmi vizsgálat a légitársaság késései miatt. A Ryanair korábban a magyar légiirányítókat okolta a késésekért, míg a kormány a légitársaságot hibáztatta.

Az utasok végül hosszú órák várakozása után térhettek haza, de a légitársaságtól az utolsó üzenet még hajnalban érkezett, azon kívül semmilyen további tájékoztatást nem kaptak. Az eset kapcsán az európai légiközlekedés anomáliáiról is szó esett, amelyekről bővebben is olvashatnak az érdeklődők. A HVG cikke szerint az Európai Unió külön légiutasjogokat biztosít a légiforgalmi késések és járattörlések okozta kényelmetlenségek kompenzálására, de kevesebben tudják, hogy pontosan mikor alkalmazandók az uniós szabályozás által biztosított jogok. Továbbá, a Ryanair-gép utasai, akik Milánóból érkeztek a fővárosba, 28 órás késéssel értek Budapestre, és több utas elmondta, hogy ami a legjobban zavarta őket, az a tájékoztatás teljes hiánya volt, és hogy a légitársaság többet is megtehetett volna azért, hogy informálja az utasait.