Megszólalt a kirúgott MÁV-vezérigazgató, Lázár Jánosnak is üzent

Pafféri Zoltán, a MÁV korábbi vezérigazgatója, LinkedIn-bejegyzésben reagált a leváltására, köszönetet mondva Lázár János építési és közlekedési miniszternek és a vasúti dolgozóknak.

Pafféri Zoltán szeptember elsejétől már nem tölti be a MÁV vezérigazgatói posztját, ezt Lázár János jelentette be egy pénteki sajtótájékoztatón. A leváltott vezérigazgató LinkedInen búcsúzott, köszönetet mondva a miniszternek és a vasúti dolgozóknak, valamint sok sikert kívánt utódjának, Hegyi Zsoltnak, az eddigi vezérigazgató-helyettesnek.

Pafféri Zoltán a LinkedIn-bejegyzésében így fogalmazott: „Miniszter úrnak köszönöm az eddigi bizalmat, az együttműködést és a sajtótájékoztatón rólam mondott elismerő szavait. És különösen köszönöm annak az 53 ezer munkatársamnak, akivel az elmúlt két és fél évben egy évtizednyi változást tudtunk végrehajtani és megalapozni. Megtiszteltetés volt velük szolgálni”. Hozzátette, hogy büszke arra, hogy része lehetett a vasutasok és autóbuszosok közösségének, és a vasutasnapon elmondott beszédében is kiemelte: „A pohár félig tele van! Teli eredménnyel, amit a kihívások ellenére is elértünk. Erre pedig a kollégáink tudásának, tehetségének és teljesítményének köszönhetően voltunk és vagyunk újra meg újra képesek − a vasutasok és autóbuszosok közösségének köszönhetően. Köszönöm, hogy egy lehetek közületek”.

A vezérigazgató leváltását követően Lázár János egy öt pontból álló közlekedési akciótervet is bemutatott, amely többek között új személyszállítási törvényt, vasútépítési programot, járműbeszerzést, utastájékoztató rendszer bevezetését és a MÁV leányvállalatainak újjászervezését tartalmazza. Az akcióterv részletei szerint a kormány négy év alatt 500 kilométer vasutat építene 2025-től, ehhez egymilliárd eurós hitelt kérelmezne az Európai Beruházási Banktól, új és használt járműveket szereznének be, felújítanák több nagyváros, mint Debrecen, Győr és Siófok pályaudvarait, és három leányvállalattal működne tovább az állami közlekedési vállalat, melyek feladata a személyszállítás, a pályaműködtetés és az előző kettő kiszolgálása lenne. A közlekedéshez való jogot állampolgári alapjoggá nyilvánítanák, és tárgyalások zajlanak a Talgo vasúti járműgyártó felvásárlásáról is.

Az akcióterv és a vezérigazgató leváltása kapcsán Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár és az LMP volt főpolgármester-jelöltje kritikát fogalmazott meg, úgy vélekedve, hogy Lázár Jánosnak inkább le kellene mondania, mint másokat leváltania.