Mars felvásárolja a Pringles gyártóját

Az édességipari óriás, a Mars bejelentette, hogy 36 milliárd dollárért megvásárolja a Kellanova vállalatot, amely a Pringles chipsek és az Eggo gofri gyártója. A tranzakció, amely az idei év egyik legnagyobb üzletének ígérkezik, a Mars portfóliójának diverzifikálását célozza.

A Mars, amely olyan ismert márkákat birtokol, mint az M&M's, a Snickers, a Twix, a Bounty, a Milky Way és a Skittles, közel 36 milliárd dollárért (mai árfolyamon közel 13 ezer milliárd forint) vásárolja meg a Kellanova vállalatot. A megállapodás értelmében a Mars részvényenként 83,50 dollárt fizet készpénzben, ami 33%-os prémiumot jelent a Kellanova augusztus 2-i záróárához képest. A Kellanova részvényei a bejelentés hatására jelentősen emelkedtek, több mint 7 százalékos pluszban állnak a nyitás előtti kereskedésben.

A Kellanova fő részvényesei, a W.K. Kellogg Foundation Trust és a Gund Family, akik együttesen a vállalat részvényeinek 20,7%-át birtokolják, már jelezték támogatásukat az üzlettel kapcsolatban. A felvásárlás lezárása várhatóan 2025 első felében történik meg, és a Mars a felvásárlást készpénzzel és újhitellel kívánja finanszírozni.

A Mars számára a felvásárlás stratégiai jelentőségű, hiszen lehetővé teszi a cég számára, hogy diverzifikálja erősen csokoládéra épülő portfólióját, különösen most, amikor a kakaó ára történelmi magasságokba emelkedett. A Kellanova termékei, mint a Pringles és a Pop-Tart, révén a Mars erősítheti jelenlétét a nemzetközi piacokon is.

Az elemzők szerint a fúzió várhatóan nem ütközik komolyabb trösztellenes akadályokba, mivel a két vállalat termékei között csak korlátozott átfedés van. A Mintel piaci adatokkal foglalkozó szakértői szerint az üzlet éppen akkor jött létre, amikor a pénzszűkében lévő fogyasztók az olcsóbb, saját márkás termékek felé fordultak. A BBC beszámolója szerint az Egyesült Királyságban is megfigyelhető volt az egészségesebb nassolás irányába mutató tendencia az elmúlt időszakban. Az üzlet egyik érdekessége, hogy akkor kötik meg, amikor a nagy cégek, mint a Kraft Heinz, a Mondelez és a Hershey eladásai csökkennek, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket választják a drágább, márkázott termékek helyett. A Kellanova, amely 2023-ban vált külön a WK Kelloggtól, főként sós nasikkal foglalkozik, és gabonapelyheket értékesít Észak-Amerikán kívül.