Google és Meta: Célpontban a tinédzserek

A Google és a Meta együttműködésének eredményeképpen hirdetések jelentek meg a YouTube-on, amelyek kifejezetten a 13-17 éves korosztályt célozták meg, annak ellenére, hogy ez ellentétes a Google szabályaival. A Financial Times információi szerint a két vállalat egy kiskaput használt ki a hirdetések megjelenítéséhez.

A Google már korábban betiltotta a 18 év alattiak életkor szerinti célzását a reklámokban, de a dokumentumok és az ügyet ismerő források szerint a cég mégis egy marketingprojekt keretében az Instagramot népszerűsítette a fiatal YouTube-felhasználók körében.

Az Instagram, amely a Meta része, egy új funkcióval bővült, amelyet sokan vártak már. A felhasználók mostantól kétszer annyi, azaz 20 fotót vagy videót tölthetnek fel egyetlen posztban, ezzel megkönnyítve a nagyobb sorozatok megosztását. Az Engadget és a The Verge információi szerint ez az újítás már világszerte elérhető, és a TikTokhoz közeledhet az Instagram, hiszen a platform jelenleg 35 fotó feltöltését teszi lehetővé egyetlen posztban.

Ez a lépés az Instagram részéről jelentős változást jelent, hiszen 2017 óta volt csak lehetőség több kép egyidejű megosztására, de eddig maximum 10 képet lehetett egy posztban közzétenni. Az új funkcióval a felhasználók számára lehetővé válik, hogy gazdagabb vizuális tartalmat osszanak meg követőikkel egyetlen bejegyzés keretében. A Meta egyébként az elmúlt időszakban több új funkcióval is bővítette a több fotóból/videóból álló bejegyzéseket, például már zenét is lehet választani az ilyenekhez, valamint lehet közös posztokat csinálni is másokkal.

Az új bővítést már elkezdte bevezetni az Instagram, a következő időszakban mindenkinél megjelenik majd. Érdemes lehet frissíteni az alkalmazást a Play Áruházban vagy az App Store-ban.

: Financial Times : Engadget : The Verge