Több mint 3,5 millió Teslát hívnak vissza szoftverhiba miatt

A Tesla több mint 3,5 millió autót hív vissza szoftverfrissítésre világszerte, amelynek célja, hogy a járművezetők figyelmeztetést kapjanak, ha az első csomagtértető nem záródott be megfelelően. Az intézkedés az amerikai közlekedési hatóság hasonló döntését követi, amely több mint 1,8 millió Teslát érintett az Egyesült Államokban, és most Kínában további 1,68 millió autót érint.

A visszahívások a 2020. október 15. és 2024. július 17. között gyártott Model S és Model X járműveket, valamint a hazai gyártású Model 3 és Model Y autókat érintik. A hibás csomagtérzárral rendelkező járművek ingyenesen javíthatók a távoli szoftverfrissítés segítségével. A Tesla négy típusa érintett, amelyeknek a fedélzára mind Kínában készült.

A nem megfelelően lezárt első csomagtérfedél menet közben kinyílhat, ami akadályozhatja a vezető kilátását és balesetveszélyes lehet. A visszahívási közlemény nem tartalmaz információt arról, hogy ez a probléma valaha is okozott-e balesetet.

Kína a Tesla egyik legfontosabb piaca és termelési központja, de egyben a növekvő kínai elektromosautó-gyártók versenyének is a helyszíne. A vállalat a múlt hónapban jelentős nettó nyereségcsökkenésről számolt be, mivel az eladások az árcsökkentések és az alacsony kamatozású finanszírozás ellenére is csökkentek.

Egy hónapja a motorháztetővel volt probléma

Legutóbb júliusban hívott vissza járműveket a vállalat, akkor az akció több mint 1,8 millió járművet érintett az Egyesült Államokban. Akkor a probléma oka a motorháztető reteszelőegysége volt, amely nem érzékelte megfelelően a motorháztető felnyitott állapotát. A közlemény szerint a hiba miatt a motorháztető teljesen kinyílhat vezetés közben, ami jelentős mértékben akadályozhatja a vezetőt a kilátásban, és növeli a balesetek kockázatát. A visszahívás a 2021–2024-es Model 3, Model S és Model X, valamint a 2020–2024-es Model Y járműveket érintette.