Új japán fejlesztés: hűvös festék az autókra és a Honda CBR650R teszt

A japán Nissan bemutatta az új fejlesztését, a hűvös festéket, amely segít csökkenteni az autók belső hőmérsékletét, miközben a Honda CBR650R sportmotor tesztje azt mutatja, hogy az ötvenes éveikben járók számára is élvezhető lehet a sportmotorozás.

A Nissan kedden mutatta be a hűvös festékét, de a kereskedelmi forgalomba hozatal még problémákat vet fel, mivel a bevonat vastagsága meghaladja a megengedett értéket. A vállalat a tokiói Haneda repülőtér környékén tesztelte a festéket, ahol a napos területek ideális körülményeket biztosítottak a technológia próbájához. A festékkel ellátott járművek külsőre nem különböznek a hagyományosaktól, de tapintásra hűvösebbek. A Nissan szerint a festék 12 Celsius-fokkal csökkentette az autók tetőlemezének, 5 Celsius-fokkal pedig a belső tér hőmérsékletét.

A hűtőanyagok használata nem új keletű, hiszen épületeknél és más tárgyaknál is alkalmazzák őket. Az autók hűvös festékkel történő bevonása csökkentheti a légkondicionálók használatát és enyhítheti a motorok, valamint az elektromos járművek akkumulátorainak hőterhelését. A Toyota is kísérletezik hasonló festékekkel, amelyek a napsugarakat megtörő színekre összpontosítanak. A Nissan a kínai Radi-Cool céggel közösen fejlesztette ki a festéket, amelyek hőcsökkentő hatásúak lehetnek. A Radi-Cool több japán céggel is együttműködik, például hűvös sapkákat és napernyőket kínál, de a Nissannal kötött szerződésük egyedülálló. Susumu Miura, a Nissan Research Center egyik vezetője szerint az álmuk, hogy energiafogyasztás nélkül hűsítő autókat hozzanak létre, és a festék által kibocsátott elektromágneses hullámok nem gyakorolnak érzékelhetően negatív hatást az emberek egészségére.

A Honda CBR650R sportmotor tesztje során kiderült, hogy a modell kényelmes lehet még az ötvenes éveikben járók számára is. A motor 95 lóerős, folyadékhűtésű négyhengeres egységgel rendelkezik, és a futómű is kiemelkedő. A kijelző fehér alapon mutatja a karaktereket, és összekapcsolható a mobiltelefonnal. A tesztelő szerint a sportmotor városban is hasznos lehet, hiszen a technikai finomságok segíthetik a motorost. A Honda CBR650R súlypontja alacsonyan van, és a futómű szinte mindent elvisel, a motor pedig széles fordulatszámtartományban használható. A tesztelő megállapítása szerint a sportmotor ötven felé közeledve sem eretnek dolog, ha megvannak a szükséges összetevők, mint amilyenek a Honda CBR650R-ben is megtalálhatók.

: AP : Honda CBR650R teszt