Concorde: túlmutat minden racionalitáson, ami a Wizz Airrel történt

A Concorde elemzői felülvizsgálták a Wizz Air-modelljüket a légitársaság gyorsjelentése után, és a részvények célárát 33 fontról 25 fontra csökkentették, ami még mindig több mint 70 százalékos felértékelődési potenciált jelent.

A Concorde elemzője szerint a lecsökkentett célár a vártnál alacsonyabb jegyárakat és a vállalat 350-450 millió euróra lecsökkentett profitelőrejelzését tükrözi. Az elemzőház előrejelzése enyhén ezen sáv alatt helyezkedik el 344 millió euróval, ami 37 százalékos csökkenést jelent a korábbi profitvárakozáshoz képest. A fogyasztói magatartás változása miatt, amely a megtakarítást részesíti előnyben, a Concorde óvatosan tekint a vállalat középtávú profitabilitására. Az elemzés szerint a Wizz Air első negyedéves jelentésében nehéz pozitív momentumot találni, a fogyasztók árérzékenysége miatt stimulálásra van szükség a magas kapacitáskiadás fenntartásához.

A Concorde szerint a jelenlegi helyzet a 2018-as kereslet-kínálati állapotokra kezd hasonlítani, a magas üzemanyagárak és a szolgáltatások költséginflációja pedig a marzsok kilátásait rontja. A piaci reakció a jelentésre az elemző szerint túlzott, hasonlóan alacsony értékelést legutóbb az orosz-ukrán háború kitörésekor láthattunk. A Wizz Air részvényei a Concorde 2025 és 2026-os pénzügyi évre vonatkozó eredményvárakozásának 6,4 és 4,7-szeresén forognak, amit az elemző túlzóan alacsonynak tart. Az első negyedéves eredményeket követően a nettó profitvárakozásait a 25/26/27-es pénzügyi évekre 37/15/13 százalékkal 344/474/529 millió euróra csökkentette.

A megélhetési költségek emelkedése és a szektor szintű béremelési hullám, a magasabb lízingdíjak és a légiirányítási problémák Európaszerte kihívást jelentenek a következő években. A korábban jelentős profitot eredményező, utolsó pillanatos jegyvásárlások hiánya és az iparági verseny növekedése, valamint a Ryanair agresszív árazása is negatívan érinti a légitársaságokat. A tőkeáttétel magas szinten maradt, a nettó adósság 4,8 milliárd euró volt, ami a gördülő EBITDA 3,7-szerese.

A 2026-os pénzügyi évre az Airbus gyártási problémái miatt várhatóan 30-35 repülőgép leszállítása késik, ami a flottaprogramra egészen az évtized végéig hatással lesz. A Concorde elemzője szerint ez a jelenlegi környezetben pozitívumként is felfogható, de a stratégiában megcélzott 500 gépből álló flottaméretet csak később, várhatóan 2032-ben érheti majd el a társaság.

: Concorde elemzés a Wizz Air részvényeiről.