Wizz Air bírság a GVH-tól

A Wizz Air részvényei jelentős mértékben esnek a csalódást keltő negyedéves jelentés után, ami alacsonyabb éves profitvárakozásokhoz vezetett. A magyar versenyhatóság (GVH) több mint 300 millió forintos bírságot szabott ki a társaságra tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt.

A GVH megállapította, hogy a Wizz Air visszatartott információkat, hogy az ügyfeleket drágább opciók felé terelje, ezzel megsértve a fogyasztói jogokat. A légitársaság félrevezető gyakorlatokat is folytatott a kiegészítő szolgáltatásokkal és az automatikus bejelentkezéssel kapcsolatban, ami a súlyos pénzbírsághoz vezetett. A GVH elutasította a Wizz Air javaslatait, amelyeket a vizsgálat során tettek, annak ellenére, hogy a légitársaság kötelezettségvállalásokat ajánlott fel a vizsgálat során.

A GVH szorosan figyelemmel kíséri a légi közlekedési piacot, és nemrégiben figyelmeztetéseket küldött a diszkont légitársaságoknak, beleértve a Wizz Airt is, hogy biztosítsák az átlátható jegyértékesítési információkat a fogyasztóvédelem érdekében. A hatóság azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy legyenek óvatosak és jól informáltak, amikor repülőjegyet terveznek és vásárolnak.

A GVH 307,8 millió forintra bírságolta a Wizz Airt, amiért nem tájékoztatta az ügyfeleket arról, hogy a csomagjaikban szereplő kiegészítő szolgáltatásokat külön is meg lehet vásárolni, így az ügyfeleket drágább opciók felé terelte. A vizsgálat során kiderült, hogy a Wizz Air nem kommunikálta egyértelműen a kiegészítő szolgáltatások egyedi megvásárlásának lehetőségét, így az ügyfeleket drágább csomagok felé irányította. A légitársaság félrevezető gyakorlatokat is folytatott az automatikus bejelentkezési szolgáltatásokkal kapcsolatban, valamint elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják az utasok.

A GVH Versenytanácsa összesen 307 millió 824 ezer forint bírságot szabott ki a légitársaságra. A Wizz Air a vizsgálat során több kötelezettségvállalást is tett, amelyek között szerepelt fogyasztói kompenzáció és egy informatikai fejlesztés is. Ezeket végül nem fogadta el a Versenytanács, Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hangsúlyozta, hogy a légi közlekedésben tapasztalható folyamatos fennakadások miatt az utasok védelme érdekében kiemelten fontos az átlátható és könnyen érthető tájékoztatás. A GVH kételyei miatt elutasította a légitársaság javaslatait azok hatékonyságával és megvalósíthatóságával kapcsolatban.