A Wizz Air jogi lépéseket fontolgat a GVH bírsága ellen

A Wizz Air légitársaság bejelentette, hogy jogi lépéseket tervez a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabott, 307 millió forintos bírság ellen. A cég szerint a büntetés nem az utasok érdekeit szolgálja, és nem áll összefüggésben a jelenlegi légiforgalmi helyzettel.

A GVH a Wizz Airrel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt szabott ki bírságot, amelyet a légitársaság nem fogad el. A Wizz Air álláspontja szerint a foglalási folyamatuk eddig is átlátható és az utasok érdekeit szolgálta, és a GVH-val való együttműködés során nyitottak voltak a folyamatok átalakítására, sőt, már több módosítást is megvalósítottak. A légitársaság szerint a GVH által nem elfogadott kötelezettségvállalási ajánlatuk a bírság összegének duplája lett volna, ami közvetlen előnyt jelentett volna az utasok számára.

A GVH szerint a Wizz Air megsértette a szakmai gondosság követelményét, mivel nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a szolgáltatási csomagok részét képező többletszolgáltatásokat külön-külön is megvásárolhatják, ezzel a drágább csomagok felé terelve őket.

A Wizz Air hangsúlyozza, hogy a GVH által indított vizsgálat 2023-ban kezdődött, és nem kapcsolódik a 2024 nyarán kialakult légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiányából eredő helyzethez. Az elmúlt időszakban az európai légtérben tapasztalt súlyos fennakadások és késések nem befolyásolják a jelenlegi ügyet.

A Wizz Air továbbra is az utasai érdekeit tartja szem előtt, és megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával. A légitársaság kötelezettséget vállalt volna kompenzáció fizetésére is az érintetteknek, de a GVH ezt nem fogadta el. A légitársaság szerint a GVH döntése olyan bírságot eredményezett, amelynek felhasználása az utasok számára követhetetlenné válik és semmilyen közvetlen előnyt nem jelent.