Hódmezővásárhelyi tömegközlekedési pályázatot a Balaton Busz nyerte

A veszprémi Balaton Busz nyerte meg a Hódmezővásárhely tömegközlekedési pályázatát, amelyet a Hódpress és a Szegeder is megerősített. A város polgármestere, Márki-Zay Péter szerint a cég Lázár Jánoshoz lehet "bekötve", de hangsúlyozta, hogy a versenyben a legjobb árat adó nyer.

A Balaton Busz, amely főként kirándulóbuszokat üzemeltet, szeptember 1-től veszi át a városi buszközlekedést a Jovány Busz Kft.-től. A szerződés kétszer két évre szól, és a döntést a keddi közgyűlésen fogadták el.

Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere a Vásárhelyi Televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy a Balaton Busz 475 Ft/km-es nettó árával hét forinttal alacsonyabb ajánlatot tett, mint a jelenlegi szolgáltató, aki a kilométerdíjat száz forinttal emelte volna új buszok vásárlása miatt.

A polgármester szerint a Balaton Busz kapcsolatban állhat Lázár Jánossal, és a cég legnagyobb bevétele a Volánbusszal kötött szerződésekből származhat, amelyek több mint egymilliárdos forgalmat bonyolítanak. Márki-Zay úgy véli, hogy a cég indulása nem lehet teljesen véletlen és spontán. A Balaton Busz a Szegedernek adott válaszában tagadta, hogy egymilliárdos forgalmat bonyolítottak volna a Volánbusszal, de elismerték, hogy a Volánbusz valóban partnereik, mint sok más buszos vállalkozásnak az országban, és ezek mind pályázatok útján elnyert munkák voltak.

A Balaton Busz azt ígérte, hogy biztosítani fogják a kiírásban szereplő három alacsonypadlós buszt, és ha a menetrend jól van kialakítva, akkor nem lesznek késések. Márki-Zay Péter hangsúlyozta, hogy Hódmezővásárhelyen mindig nyílt verseny van: a legjobb ajánlat győz, és az új szolgáltatónak alacsonypadlós, klímás buszokat kell biztosítania késések és járatkimaradások nélkül.

A Jovány Busz Kft. nem támadta meg az eredményt, de a polgármester szerint mindenfajta jogi lehetőséggel próbálkoztak, mivel úgy vélték, a Balaton Busz nem felelt meg minden követelménynek. Márki-Zay hangsúlyozta, hogy a városban mindig nyílt verseny van, és az új szolgáltatónak késések és járatkimaradások nélkül kell működnie.

A vásárhelyi önkormányzat jelenleg is jogi vitában áll a Volánbusszal, mivel a cég járatai akkor is üzemeltek a városban, amikor már a Jovány Busz volt a szolgáltató. A Volánbusz szerint a város nem szüntette meg a szerződést velük, és emiatt félmilliárd forinttal tartoznak nekik. Márki-Zay szerint azonban nem az önkormányzatnak kellene fizetnie, hanem annak, aki úgy döntött, hogy üresen járassák a buszokat. A hódmezővásárhelyi önkormányzat jelenleg is jogi vitában áll a Volánnal, ugyanis a korábbi szolgáltató kiválasztásakor nem kérte a menetrend szerinti személyszállításhoz szükséges engedélyt a hódmezővásárhelyi Jovány Busz Kft., így buszainak biztonságossága a kormányhivatal szerint nem volt garantált. Ezért a Volánbusz és a Jovány Busz járművei egyidőben jártak a városban.