A Heineken és a Philips részvények eltérő teljesítménye

A Heineken részvényei jelentős csökkenést mutattak, míg a Philips részvényei emelkedtek, mindkét vállalat friss pénzügyi jelentéseit követően.

A Heineken sörgyártó vállalat részvényei nagy mínuszban vannak, miután az első féléves profitnövekedésük gyengébb lett az elemzők által vártnál. A cég jelentős, mintegy 95 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el, amelynek fő oka a kínai CR Beer vállalatba történő 874 millió eurós befektetés volt.

Az üzemi eredmény 12,5%-os szerves növekedést mutatott, ami elmaradt a vállalat által összeállított 13,2%-os konszenzusos előrejelzéstől. A söreladások is alulmúlták a várakozásokat, a prognosztizált 3,4%-os növekedés helyett mindössze 2,1%-os emelkedést értek el.

A Heineken éves működési nyereség növekedési előrejelzését módosította, mostantól 4% és 8% közötti tartományra számítanak. Európában a profitnövekedés mindössze 0,2 százalékos volt, amit a megnövekedett verseny és a magasabb promóciós kiadások okoztak, ez jelentősen elmarad a várt 15,1 százaléktól. Ugyanakkor az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes sörök eladásai 14 százalékkal nőttek, és a cég Brazíliában, Egyiptomban, Vietnamban és az Egyesült Királyságban is erős, két számjegyű növekedést ért el. A Heineken vezérigazgatója, Dolf van den Brink „egyre fontosabbnak” minősítette az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes sörök kategóriáját a cég számára, különösen a Heineken 0.0 alkoholmentes sört emelve ki.

A Philips esetében viszont a részvények emelkedtek, miután a cég jobb, mint várt második negyedéves eredményeket tett közzé. A vállalat árbevétele 2 százalékkal, 4,5 milliárd euróra nőtt, és az összehasonlítható rendelésállomány 9 százalékos növekedést mutatott.

A kínai kereslet csökkenése ellenére a Philips vezérigazgatója, Roy Jakobs szerint Kína továbbra is alapvetően vonzó növekedési piac marad, és a vállalat az év egészét tekintve teljesíteni fogja az előzetesen várt, 3-5 százalék közötti árbevételnövekedést.

A Philips számos költségmegtakarítást jelentett be, többek között egy 195 millió eurós termelékenységi megtakarítást, 71 millió eurós beszerzési megtakarítást és további 67 millió eurós egyéb program megtakarításokat. A vállalat 2022 óta átszervezésbe kezdett, amelynek keretében tavaly januárban mintegy 10 000 munkahelyet szüntettek meg.

Mindkét cég részvényárfolyama változásokat mutatott: a Heineken árfolyama ma 7,7, idén 9 százalékos mínuszban van, míg a Philips árfolyama ma 9,3, idén 29,5 százalékos pluszban van.