Brit hírszerzés szerint az oroszok súlyos veszteségeket szenvedtek a nyári hadműveletek során

A brit védelmi minisztérium napi ukrajnai háborús hírszerzési jelentése szerint az orosz erők a nyári hadműveletek során példátlanul magas emberveszteségeket szenvedtek.

A brit hírszerzés jelentése három fő pontban összegezte az orosz veszteségekkel kapcsolatos megfigyeléseit:

  • Az elmúlt két hónap során az oroszok veszteségei a korábbiaknál magasabbra emelkedtek az ukrajnai frontvonalon. 2024 májusában és júniusában naponta átlagosan 1262, illetve 1163 főt veszítettek, ami körülbelül 70 ezer főt jelent a két hónap alatt, beleértve a halottakat és a sebesülteket is.
  • A veszteségek növekedése azzal magyarázható, hogy májusban az oroszok új frontvonalat nyitottak Harkiv megyében. Az offenzíva növelte az ukrán védőkön nehezedő nyomást, de az orosz katonák képzettségi hiányosságai miatt csekély az esélyük jelentős taktikai sikerek elérésére, annak ellenére, hogy igyekeztek szétfeszíteni a frontot.
  • A brit hírszerzés előrejelzése szerint a következő két hónapban az oroszok napi 1000 fős veszteségekkel számolhatnak, amennyiben Moszkva továbbra is nagy erőkkel támadja az ukrán állásokat.

Egy másik, Oroszországot érintő hírben, a Reuters jelentése szerint lezuhant egy Szuhoj Superjet 100-as utasszállító repülőgép Moszkva közelében. A gépen a tragédia idején csak a három fős legénység tartózkodott, ők életüket vesztették a szerencsétlenségben. A gép Moszkva közelében, Kolomna városa mellett egy erdős területen zuhant le, és a katasztrófának a háromfős személyzeten kívül állítólag nincs más áldozata. A szerencsétlenség oka egyelőre nem ismert, a gép tesztrepülésen volt, miután javításokat végeztek rajta, üzemeltetője a Gazprom légitársasága, a Gazpromavia volt. A balesetet követően kiderült, hogy a gép az orosz fővárostól 110 kilométerre, Luhovicsiban szállt fel egy repülőgépgyártó üzemből, javítás után, és egy moszkvai repülőtérre tartott. A gép a Tretyjakovói repülőtérről indult és a Vnukovo repülőtérre tartott, amikor Bolsoje Karaszjovo község közelében lezuhant, felrobbant és kigyulladt. A Gazprom Avia tulajdonában lévő SS-100-as vészjelzést adott le, majd sokáig körözött, hogy elhasználja az üzemanyagot, de a tretyjakovói repülőtérre való visszatérési kísérlet során a leszállópályától mintegy húsz méterre csapódott a talajnak. A TASZSZ hírügynökség szerint az utasszállító 900 méteres magasságból zuhant le, és a lehetséges okként a hajtómű meghibásodását nevezték meg.

2019 májusában is lezuhant egy Szuhoj Superjet, az a baleset 41 ember halálát okozta. A gépet villámcsapást érte, ezért kényszerleszállást hajtott végre, közben kigyulladt.

Az orosz gyártmányú Szuhoj Superjetre a háború kitörése óta rájár a rúd, ugyanis az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) visszavonta a típusra kiadott légi alkalmassági bizonyítványát. Ráadásul a szankciók miatt a gép nyugati alkatrészeit sem tudják beszerezni a gyártók, így kénytelenek más megoldások után nézni. Jelenleg egy orosz katonai teherszállító repülőbe gyártott motort tesztelnek.