Különleges plakátot kapott Herendi Gábor új filmje

Megjelent Herendi Gábor új romantikus vígjátékának, a Futni mentem című filmnek az első plakátja, amelynek elkészítéséhez mesterséges intelligenciát is felhasználtak Nánási Pál fotóművész és Frank Rizzo grafikus.

A Futni mentem állami támogatás nélkül készült, és olyan neves színészeket vonultat fel, mint Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix, Bányai Kelemen Barna, Csányi Sándor, Ember Márk, Csuja Imre, Schmied Zoltán, Gálffi László, Hevér Gábor és Trokán Péter. Emellett Góg Anikó, triatlon olimpikon és személyi edző is megjelenik a filmben. A fő plakát mellett karakterplakátok is készülnek a kiemeltebb szereplőkről.

A Nánási Fotóstúdióban készült fotózáson Nánási Pál fényképezte a színészeket, a plakátot pedig Frank Rizzo tervezte. Nánási Pál korábban számos ikonikus portré- és címlapfotót készített, míg Frank Rizzo az elmúlt években az egyik vezető filmplakát készítővé vált.

Nánási Pál a mesterséges intelligenciáról és annak képalkotásban való felhasználásáról beszélt: "Herendi Gáborral korábban még nem dolgoztam, és először karácsony körül találkoztunk, amikor eljött megnézni egy kiállításomat, ami részben kapcsolódott az AI témakörhöz is. Most is volt egy kiállításom, melynek szerves része a mesterséges intelligencia és az abban rejlő lehetőségek voltak. A látogatókat interaktív játékra hívtam, hogy találják ki, a kiállított képeken, melyik gesztus igazi, az általam készített kép és melyik az AI által generált. Érdekes lett az eredmény, kevesebb, mint fele arányban sikerült eltalálniuk, hogy melyik az igazi fotó" – mondta Nánási.

Nánási hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia segítségével például egy háttér vagy egy megfotózhatatlan téma esetében nagyon szépen lehet kontúrozni, felépíteni a közeget.

Frank Rizzo a Futni mentem plakátjának koncepciójáról beszélt: "Szinte az első gondolatom az volt, hogy a négy női főszereplőt futva lássuk, míg a férfiak legyenek statikusak. Az volt a szándék, hogy a plakát a nők mozgásának és a férfiak passzivitásának kontrasztjával jelenítse meg a történet központi elemét. A futás témája, mint vizuális elem is hálás, mert alkalmas megmutatni a karakterek, ez esetben a nők erejét, ellenpontban a három férfival, akik a partvonalról szurkolnak" – mondta Rizzo. Hozzátette, hogy az AI használatával előre elvégezte a munka nagy részét, és utána már csak be kellett helyettesítenie a színészek fotóját a kompozícióba.