Az M1-es autópálya bővítése

Kétszer háromsávosra bővül az M1-es autópálya, a munkálatok jövőre kezdődnek, és több szakaszon is kiterjesztik a sávok számát.

Az M1-es autópálya bővítése 2025 szeptemberében veszi kezdetét, és a tervek szerint négy évig fog tartani. Az első ütemben az M0-ás és az ácsi Concó pihenőhely közötti szakaszt alakítják át 2x3 sávosra, ami Magyarországon jelentős, körülbelül 90 kilométeres növekedést jelent a háromsávos autópályák hosszában. A cél, hogy Budapest és Győr között 2x3+ITS sáv szélesség legyen, míg Győr és Hegyeshalom között 2x2+ITS sáv szélességű marad az autópálya. Ez utóbbi szakasz tehát nem bővül, így a kelet-európai tranzitútvonal szűkülete továbbra is fennmarad Bruck an der Leitha és Győr között.

Az M1-es autópálya felújításának harmadik vagy negyedik évében, tehát 2028-2029 környékén kezdődik az M7-es autópálya háromsávosítása is, az M0-s autóúttól Szabadbattyánig. Az ITS sávok rendszere ezen a szakaszon nem csak Szabadbattyánig, hanem Balatonvilágosig is kiépítésre kerül, ami javíthat az útszakasz zavarérzékenységén.

Egy új gyorsforgalmi út, az M200-as is építés alá kerül, amely Székesfehérvárt és Komáromot köti majd össze, így az M1-es és az M7-es autópályákat is összekapcsolja. Az M3-as autópálya háromsávosítása is tervezett projekt, de ez a bejelentett fejlesztések közül a legkésőbbi kezdettel fog megvalósulni. Az M3-as autópálya Budapest és Gyöngyös közötti szakaszát tervezik három+ITS sávosra bővíteni.