Az állandó meetingelés lélekölő lehet

Egyes ügyvezetők szerint a koronavírus-járvány óta elveszett a szinkron munkavégzés egyensúlya, azaz amikor nyugodtan körülmények között és saját magunk dolgozunk.

Nagy-Józsa Dorottya, az Y2Y Hungary szervezetfejlesztő cég ügyvezetője szerint akár otthon vagy irodában dolgozunk, fontos, hogy az önálló, fókuszált munkavégzés lehetősége meglegyen. Mostanra azonban elmosódtak a határvonalak és mindig, folyamatosan elérhetőek vagyunk – írja a K&H közleményében.

Ez hosszú távon ronthatja a hatékonyságot, ezért érdemes odafigyelni arra, hogy mikor van valóban szükség az elérhetőségre és mikor érdemes az egyéni tevékenységet hagyni.

A munkavégzés egyensúlyának helyreállítása

Nagy-Józsa Dorottya szerint több megoldás is létezik arra, hogy egyensúlyba hozzuk az aszinkron és szinkron munkavégzést anélkül, hogy plusz költségeket jelentene.

Egyrészt a cégek számára megfontolandó, hogy legyenek olyan napok és hetek, amikorra nem szerveznek megbeszélést, mivel a nincs-meeting időszakok segíthetnek abban, hogy a valóban szükséges időpontban legyenek a kollégák csúcsformában.

A kamera használatának és az elérhetőség kérdése

Ezen felül érdemes lehet elengedni vagy nem kötelezővé tenni a kamera használatát, illetve olyan aszinkron időszakot vagy napot kijelölni magunknak, amikor nem vagyunk elérhetőek.

Az open-door-policy és a csendes munkavégzés

Offline formában is érdemes lehet érvényesülnie az egyensúlyteremtésnek, azaz megfontolandó egyensúlyt teremteni az open-door-policy-ban, vagyis olyan idősávot kijelölni, amikor a saját irodánkban sem vagyunk elérhetők.

A megbeszélések hatékonyabbá tétele

A szakértő szerint az is hasznos lehet, hogy a megbeszéléseket hatékonyabbá tesszük azáltal, hogy például a 60 perces beszélgetések helyett 30 perceseket tervezünk, illetve ha kialakítunk egy könyvtár zónát, azaz egy olyan teret, ahol csak csendben lehet dolgozni és nem lehet beszélni.

A „hogy vagy?” tematikájú meetingek

A szokásos státusztalálkozók helyett havi egy érdemes egy „hogy vagy?” tematikájú meetinget tartani.