Óriási forgalommal zártak a magyar gyorséttermek

A magyar gyorsétterem piacot továbbra is a McDonald’s mögött álló Progress Étteremhálózat Kft. vezeti, de jelentős forgalomnövekedést könyvelhettek el a KFC-t és a Burger Kinget üzemeltető vállalatok is.

A hazai gyorsétterem piac domináns szereplői jelentős forgalomnövekedéssel zárták a tavalyi évet. A Progress Étteremhálózat Kft. 91 milliárdos forgalmat és 6,2 milliárdos profitot ért el, míg az Armest Kft. 66 milliárdos forgalmat és 4,5 milliárdos profitot, a Fusion Zrt. pedig 56 milliárdos forgalmat és szintén 4,5 milliárdos profitot realizált 2023-ban.

A piacvezető McDonald's mögött álló vállalat növekedése

A Progress Étteremhálózat Kft. 2023-ban 91 milliárdos forgalmat ért el, ami 24 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A franchise-díjból származó bevételek 9,9 milliárd forintra emelkedtek, míg a profit 5,6 milliárdról 6,2 milliárdra nőtt.

A Fusion Zrt. előretörése

A Burger Kinget üzemeltető Fusion Zrt. 56 milliárd forintos forgalommal zárt, ami 39 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A cég árbevétele a McDonald’s-hálózatéhoz képest 61,5 százalékot tett ki, ami 7,5 százalékpontos közeledést jelent. A Burger King profitja 2,9 milliárd forintról 4,5 milliárd forint fölé emelkedett.

A Bellozzo Kft. sikere

A Fusion Zrt. alá tartozó Bellozzo Kft., amely olasz gyorséttermeket üzemeltet, 2015 óta működik, és bár csak egy évben volt nyereséges, az elmúlt három évben jelentős, évi 64 százalékos növekedést ért el, közel 8 milliárdos forgalommal. Ez az idén már 400 milliós adózás utáni eredményt is jelentett a cégnek.

Az AmRest Kft. eredményei

Az AmRest Kft., amely a KFC-t, a Starbucks-t és a Pizza Hut-t is üzemelteti Magyarországon, 65 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2023-as évet, ami 27 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az adózás utáni eredményt majdnem megduplázva, 4,5 milliárd forint fölé emelte.