Taylor Swift és Scooter Braun: A zeneipari óriások csatája

Ismerjük meg mindkét oldal álláspontját egy olyan történet kapcsán, amelyben az egyik legsikeresebb énekesnő, Taylor Swift és a zeneipar egyik jelentős alakja, Scooter Braun került szembe egymással. Egy kétrészes dokumentumfilm kísérli meg bemutatni ezt a nyilvános konfliktust, amelynek részleteit régi felvételek, kollégák, újságírók és szakértők segítségével ismerhetjük meg.

A Taylor Swift vs. Scooter Braun: Bad Blood című dokumentumfilm a Max kínálatában érhető el, és bár azok számára, akik követték az eseményeket, nem tartogat sok újdonságot, mégis izgalmas látni, hogyan alakultak az események, amelyek jelentős hatással voltak a zeneiparra. A sorozat rávilágít arra is, hogy a sztárok és a közösségi média milyen hatalommal rendelkeznek, és hogy a narratívától függően miként változhatnak a szerepek. Az időzítés is érdekes, hiszen a premier majdnem öt évvel azután történt, hogy Braun megvásárolta Swift első hat albumának kiadóját, amely a mesterfelvételeket is birtokolta.

Rossz vért szült

Taylor Swift és Scooter Braun kapcsolata 2010-ben kezdődött, amikor Swift még a Big Machine Recordsnál volt szerződésben. A konfliktus akkor robbant ki, amikor Braun 2019-ben megvásárolta a kiadót, és ezzel Swift mesterfelvételei is az ő kezébe kerültek. Az énekesnő a hírekből értesült az üzletről, és bár korábban szerette volna megszerezni a felvételeket, a kiadó olyan feltételeket szabott, amelyeket Swift nem fogadott el. A konfliktus a közösségi médiában és a nyilvánosság előtt is folytatódott, Swift többek között arról írt, hogy nem adhatja elő régi dalait az American Music Awards gálán. A rajongói, a swiftiek védelmükbe vették az énekesnőt, bár egyesek túlzásokba estek, és Braun halálos fenyegetéseket is kapott.

Swift végül úgy döntött, hogy újra felveszi régi albumait, amelyek közül négy már meg is jelent, és kereskedelmileg is sikeresek lettek. A dokumentumfilmben felmerül, hogy Braun cselekedetei jogilag nem kifogásolhatóak, de a morális kérdéseket a bíróság nem vizsgálja. A film megemlíti azt az álláspontot is, hogy Swift gyakran áldozatként jelenik meg, de mégis minden csatából győztesen kerül ki.

Itt a vége?

Braun 2024. június 17-én bejelentette, hogy visszavonul a menedzseri tevékenységtől, de a Hybe America vezérigazgatójaként marad. A döntésében szerepet játszott, hogy több ügyfele, köztük Justin Bieber is más menedzsert választott. Braun szerint a családjára szeretne több időt fordítani. Taylor Swift nem reagált közvetlenül a hírekre, de egy koncerten előadott dalokkal és egy kacajjal üzent az egykori menedzserének. A dokumentumfilm szerint az énekesnő már túllépett ezen az életszakaszon, és sikereket ért el a nehézségek ellenére is.