Az MVM áramszámlázási rendszere két hétre leáll

Az állami tulajdonú MVM váratlanul értesítette ügyfeleit, hogy július 1-jétől két héten át szünetelni fog az áramszámlázási rendszerük informatikai okok miatt, ami jelentős korlátozásokat vezet be az ügyintézésben.

Az MVM, amely jelenleg a lakossági egyetemes gáz- és áramszolgáltatás monopol szolgáltatója, emailben tájékoztatta ügyfeleit, hogy július 1-jén 16 órától előreláthatólag két hétig nem lesz elérhető az áramszámlázási rendszerük. A leállás érinti a személyes, az online, valamint a mobilapplikációs ügyfélszolgálati tevékenységeket is, de kizárólag az áramügyekben; a földgázszolgáltatás ügyintézésére nem lesz hatással.

A leállás ideje alatt több korlátozás is érvénybe lép. Az ügyfelek nem tudják majd online bankkártyával kifizetni számláikat, az ügyfélszolgálati irodákban sem lesz lehetséges a bankkártyás fizetés, továbbá az e-számla igénylését vagy lemondását sem fogadják el. Azok, akik rendszeresen diktálják le a villanyóra állását, ebben az időszakban nem tudják azt sem mobilappon, sem online, sem személyesen megtenni, csupán telefonon lesz erre lehetőség.

Az MVM hangsúlyozta, hogy a számlákat továbbra is be kell fizetni a számlán feltüntetett határidőre, függetlenül a fizetési módtól, és az átutalás költségét az ügyfél viseli, kivéve, ha számlacsomagja ezt ingyenesen biztosítja.

Különösen nehéz helyzetbe kerülhetnek azok az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek, akik gyakran nehéz körülmények között élnek és rendszeres pénzügyi problémákkal küzdenek. Az MVM utasítása szerint nekik a leállás előtt kell gondoskodniuk a mérőik feltöltéséről, mivel július 1. 15:30 órától két hétig nem lesz lehetőség a feltöltésre sem online, sem a feltöltőpontokon az informatikai fejlesztések miatt.