Követelések kezelésében tapasztalható változások

Az EOS magyarországi leányvállalatának kutatása szerint csökkent a jogi útra terelt követelések aránya az elmúlt években.

Az EOS magyarországi leányvállalata által végzett elemzés rámutatott, hogy a követelések egyre kisebb hányadát kezelik jogi úton. A 2023-as adatokat összevetve az előző évekkel, egyértelmű csökkenés figyelhető meg ezen a területen.

2019-ben a vásárolt követelések 56 százalékát érintette jogi eljárás, míg 2022-ben ez az arány 44,3 százalékra, 2023-ban pedig tovább csökkent 43,8 százalékra. Más megközelítésben, 2019-ben az ügyek 21,1 százalékát, 2022-ben pedig 29,5 százalékát sikerült jogi beavatkozás nélkül lezárni. 2023-ban a követelések 14 százaléka nem került jogi szakaszra, bár itt még számos ügy nem zárult le.

A kedvező tendencia hátterében több tényező állhat. A szabályozási környezet és a jogi gyakorlat változásai, valamint az adatok minőségének javulása és az ügyfelekkel való kommunikáció erősítése mind hozzájárulhatnak a pozitív változáshoz.

A követeléskezelési stratégiák hatékonyságát növeli az előzetes elemzések alkalmazása, a jobb minőségű adatok elérése és az ügyfelekkel folytatott szorosabb kommunikáció. Az adatok kiemelkedő szerepet kapnak, hiszen a vállalatok részletesebb információkat kapnak, amelyek alapján előre láthatóvá válnak a kihívások.

Az EOS szakértői szerint az adatvezérelt döntéshozatal, a kiváló ügyfélszolgálat és a fejlett technológiai megoldások együttesen járulnak hozzá a hatékonyabb és gyorsabb adósságkezeléshez, csökkentve ezzel a jogi eljárások szükségességét.