Ingyenes Netflix verzió Európában, talán Magyarországon is?

A Netflix megfontolja, hogy ingyenes verziót kínáljon Európában, beleértve Magyarországot is, és Ázsiában, cserébe a felhasználóknak reklámokat kellene nézniük a tartalmak mellett. A Bloomberg szerint a cég ezzel szeretné növelni a feliratkozók számát, miután korábban már megszüntette a jelszómegosztást és plusz díjat vezetett be a kiegészítő előfizetésekért.

A streamingóriás nemrégiben Kenyában tesztelte az ingyenes modellt, de a kísérletet 2023 végén befejezte. Jelenleg a vezetőség értékeli a kenyai tapasztalatokat, és még nem hozott végleges döntést arról, hogy Európában és Ázsiában is bevezessék-e az ingyenes platformot. A vállalat felsővezetése arról tárgyalt, hogy nagyobb piacokon, mint például Németországban vagy Japánban, ahol a vállalat reklámhelyeket is árul, hozzák-e létre az ingyenes szolgáltatást.

Az ingyenes verzió bevezetésével a Netflix célja kettős: egyrészt elérhetővé válna azok számára is, akik nem tudnak előfizetést vállalni, másrészt a reklámbevételek jelentős növekedését reméli a partnerektől. A hvg információi szerint a Netflix jelenleg évente 0,4 milliárd dollárt keres videós hirdetésekből, míg például a YouTube, a Disney és az Amazon jóval nagyobb bevételeket realizál ezen a területen. Reklámszakértők szerint a Netflix rosszul skálázta be magát a hirdetések terén, és bár a legnagyobb streaming szolgáltató, a hirdetések terén még mindig csak a kilencedik vagy a tizedik legnagyobb platformnak számít.

A nemrégiben bevezetett, olcsóbb, hirdetésekkel telített előfizetési csomaggal a Netflix jobban bevonzotta az árérzékenyebb fogyasztókat, ugyanakkor annak egyenletlen bevezetése és a várt hatások elmaradása miatt a hirdetésekért fizető felhasználók szintje jócskán alulmarad az egyébként 40 millió aktív felhasználójához képest. Az ingyenes szolgáltatást nem tervezik bevezetni az Egyesült Államokban, mivel ott már a szolgáltatással elérik a potenciális ügyfélkör nagy részét. Ugyanakkor más országokban és régiókban több olyan embert érhetnek el az ingyenes csomaggal, akik egyébként azt nem engedhetnék meg maguknak.

A Bloomberg legfrissebb jelentése szerint a Netflix Dél-Afrika után Európában is bevezetheti szolgáltatásuk ingyenesen elérhető, cserébe reklámokkal tűzdelt változatát. Az ingyenessé tétellel olyanok is használni kezdenék a platformot, akik eddig nem engedhették meg maguknak, így növekedhetne a felhasználóbázis – több felhasználó pedig több megjelenített reklámot is jelent, tehát nőne a bevétel. Fontos azonban megjegyezni, hogy egyelőre semmilyen konkrét döntés nem született az ügyben – még ha az ingyenes Netflix bevezetése mellett is dönt az óriásvállalat, annak életbelépése alsó hangon is hónapokat, akár éveket vehet igénybe.