Az amerikai fogyasztói bizalom kevésbé romlott, mint várták

Júniusban a várakozásoknál kevésbé csökkent az amerikai fogyasztói bizalom, a Conference Board gazdaságkutató intézet jelentése szerint.

A fogyasztói hangulatindex 100,4 pontra mérséklődött a májusi 101,3 pontról, szemben az elemzők által várt 100,0 ponttal. Az 1985-ös bázisállapotot jelző 100 pontos értékhez képest ez a csökkenés kisebb mértékű, mint amire számítottak. Az index összetevői között az aktuális helyzet értékelése javult, míg a jövőbeli kilátások megítélése romlott.

Az aktuális helyzetet tükröző mutató 141,5 pontra nőtt a májusi 140,8 pontról. Ezzel szemben a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci helyzetre vonatkozó rövid távú kilátásait jelző várakozások mutatószáma 73,0 pontra csökkent a májusi 74,9 pontról.

Ez a mutató már öt hónapja marad 80 pont alatt, ami hosszú távú tapasztalatok alapján gyakran a recesszió közeledtére utal.

Dana Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza szerint a fogyasztói bizalom gyengülése júniusban a 35-54 éves korcsoportban volt a legjelentősebb, és a különböző jövedelmi kategóriák között nem mutatkozott egyértelmű trend.

Mivel az Egyesült Államok gazdasági teljesítményének több mint kétharmadát a lakossági fogyasztás adja, a közgazdászok különös figyelmet fordítanak a fogyasztói magatartásra a gazdaság szélesebb körű elemzése során.