A nyári szezon slágerei: vízipisztoly, úszógumi és kerti medence

A nyári vakáció alatt a játékkereskedők forgalmának jelentős része, körülbelül 20 százaléka realizálódik, amelyből a strandjátékok aránya kiemelkedően magas. A Regio Játék előrejelzése szerint a strandjátékokból származó bevétel az összesített nyári forgalom 11 százalékát teszi ki. A legtöbbet eladott termékek között a vízipisztolyok, strandlabdák és úszógumik szerepelnek, de a családok negyede kerti medencét is vásárol a nyári időszakra. Emellett a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására a focis játékok és a szurkolói termékek iránti kereslet is növekszik, ami tovább emeli a vásárlások átlagos kosárértékét.

A nyári szünetben a kisgyermekes családok kétharmada tervez nyaralást, míg a gyerekek többsége táborozással tölti a szünidő egy részét. A sport-, alkotó- és napközis táborok a legnépszerűbbek, és a szülők többsége 30-50 ezer forint közötti összeget szán erre a célra. A munkahelyek közül csak kevés kínál családbarát megoldásokat a nyári szünet idejére.

A Regio kutatása rávilágított arra is, hogy a magyar szülők több mint fele szembesül nehézségekkel a gyermekfelügyelet megoldása kapcsán a nyári szünet alatt. Ebben a helyzetben a nagyszülők, a táborok és a napközi nyújtanak leginkább segítséget. A szülők a szünetet úgy osztják be, hogy az édesanyák általában 2 hét szabadságot vesznek ki, az apák és az anyák együtt 1,5-1,5 hetet tudnak pihenni, 1 hét home office-t terveznek, a nagyszülők 2 hetet vállalnak, továbbá 1-1 hét táborozás és napközi szerepel a programban. A családok csak nagyon kis százalékban fordulnak más hozzátartozókhoz, barátokhoz vagy bébiszitterhez segítségért.