Árgus szemmel figyelte Bródy Jánost a cenzúra

Bródy János dalszövegeinek cenzúrázása az Illés együttes után is folytatódott, a művésznek meg kellett tanulnia úgy írni, hogy az átmenjen a hatalom szűrőjén.

Bródy János a Fonográf együttes idején írta a legjobb szövegeit, amelyekben a műfajhoz illő mélységű tartalmakat fogalmazott meg, figyelembe véve az énekes előadók személyiségét is. Szörényi Levente első szólólemezén Bródy két kiemelkedő dalt is írt Szörényinek. A Fonográf bemutatkozó lemezéről a cenzúra eltávolította a Feltámadt a szél című dalt.

Bródy konceptalbumok írásába kezdett, mint például az FG-4, az Edison Fonográf album, és továbbra is ő írta Koncz Zsuzsa dalszövegeit. A Kárpáthyék lánya című dal nem kerülhetett sorlemezre, de később az 1984-es Konczert albumon hallható lett. Tolcsvay László Menetrend albuma, amelyet Koncz Zsuzsa énekelt, szintén Bródy szövegeit tartalmazza.

Miközben Szörényi Levente más előadókkal dolgozott, Bródy Várszegi Gábor néven írt szövegeket az Omega együttesnek. Az Égi vándor című dal az első volt, amit Bródy írt az Omegának, és több sláger is született a közreműködésük során. A Gammapolis című dal szövegét a cenzúra módosította, mert eredetileg harminchárom év állt benne, ami a szocializmus bírálatának minősült.

Bródy saját magának is írt dalokat, mint például a Filléres emlékeim és a Személyi igazolvány, amelyeket a rádió rögzített és játszott. Ezen dalok sikerén felbuzdulva önálló estet tartott a Várszínházban, majd az Egyetemi Színpadon is. A Hungarian blues című lemezről a cenzúra eltávolította a Ne várd a májust című dalt. Zorán egyik dalát is Bródy írta, amelyet szintén cenzúráztak.

Bródy János a színházi munkákban is maradandót alkotott, többek között Szörényi Leventével, Tolcsvay Lászlóval és Várkonyi Mátyással dolgozott együtt. Az István, a király szövegírója is ő volt, amely a Jézus Krisztus Szupersztár meghallgatása után született meg. A mű hatalmas sikert aratott, és a mai napig népszerű.