Idevonzza a nyár a magyar turistákat, még az alkalmazottak is megtanulnak magyarul

Egyre több magyar tölti a nyaralását a szlovén tengerparton, a turizmus az ország GPD-jének is egy erős lába. A LifeClass cégcsoport vezetője, Mitja Znidarsic szerint lassan eljön az ideje, hogy a szállodai alkalmazottak is megtanuljanak magyarul.

Nyakunkon a nyaralószezon, ami azt jelenti, hogy pillanatokon belül számtalan magyar megindul a tengerpartok felé. Szlovénia egyre népszerűbb a hazai lakosság körében, 2023-ban több mint hatmillió látogatót és mintegy 16 millió vendégéjszakát regisztráltak minden piacon a szlovén kormányzati portál szerint. A magyar turisták 2023-ban 566 217 vendégéjszakát generáltak, ami az összes külföldi vendégéjszaka közel 5 százaléka.

A magyar utazók 2023-ban 14,1 százalékkal több vendégéjszakát jelentettek 2019-hez képest, ami a szlovéniai látogatások folyamatos növekedési tendenciáját mutatja.

Tavaly a magyar turisták által legtöbbet eltöltött vendégéjszakák száma a következő településeken volt: Piran, Bled, Bohinj, Ljubljana, Kranjska Gora, Koper, Bovec. A vendégéjszakák közel fele a hegyvidéki településeken keletkezett, ezt követik a tengerparti települések és Ljubljana. Ez arra utal, hogy az aktív természeti üdülés és a főváros kerül elsősorban a fókuszba.

Mitja Znidarsic az Economxnek elmondta, hogy a magyarokat elsősorban a természet szépségei, a személyes biztonság és a szabadidős tevékenységek vonzzák Szlovéniába. A magyarok látogatás motivációi legfőképpen a természeti látnivalók, a személyes biztonság, valamint a szabadidős tevékenységek elérhetősége.

A szállodákban megszálló külföldi turisták átlagos napi kiadása országos szinten körülbelül 187 euró, ősszel a legmagasabb, 214 euró/nap, és télen a legalacsonyabb, 172 euró/nap. A személyes tapasztalatok, valamint a barátok és a családtagok ajánlásai döntő szerepet játszanak a szlovéniai látogatásról szóló döntés meghozatalában.

A Banka Slovenije szerint az utazási export értéke, amely a külföldi turizmusból származó beáramlást jelenti, tavaly először haladta meg a 3 milliárd eurót. Ezzel egy lépéssel közelebb kerültünk a turizmusfejlesztési stratégiában kitűzött cél eléréséhez, amely szerint az utazási export értéke 2028-ra eléri a 3,9 milliárd eurót. A Szlovén Idegenforgalmi Hivatal szerint a turizmus teljes hozzájárulása az ország GDP-jéhez 2022-ben 9,2 százalék volt.

A magyarokat különösen érdekli a kulturális és történelmi helyszínek felfedezése, és szívesen vesznek részt helyi kulturális élményekben. A termálfürdők és a wellness gazdag hagyományai miatt a magyar turisták nagymértékben érdeklődnek a gyógy- és wellness szolgáltatások iránt. A LifeClass Hotels & Spa értékesítési igazgatója szerint a magyarokat elsősorban a tenger és a strandok vonzzák, például Portorozba.

A LifeClass cégcsoportnál már tervezik az alkalmazottak magyar nyelvű oktatását, mivel annyi magyar utazik oda. A vállalaton belül rendszeresen szerveznek nyelvtanfolyamokat az alkalmazottaknak, de a magyar turisták növekvő jelenléte miatt fontosnak tartják, hogy saját nyelvükön tudjanak kommunikálni a vendégekkel.