Magyar világsztár lépett fel ott, ahol senki sem várta

A lengyel-magyar barátság nem csak a politikai, hanem a gazdasági kapcsolatokban is megmutatkozik, amit Szabó Levente, az MBH Bank vezérigazgató-helyettese is megerősített egy konferencián. A magyar cégek nemzetközi piacokon való versenyképességének növelése volt a fő téma, amelyen György Ádám zongoraművész is fellépett, meglepetésvendégként gazdagítva az eseményt.

Szabó Levente szerint Németország a fő exportpiacunk, de a német gazdaság gyengélkedése miatt Magyarország a visegrádi országok felé fordult, ahol a lengyel és cseh piacokon a növekedési dinamizmus erőteljesebb volt. A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy a magyar export diverzifikálása fontos, mivel közel 80 százaléka az európai piacra irányul. Szabó Levente elmondása szerint a lengyel-magyar gazdasági kapcsolatokban a barátság előnyökkel jár.

György Ádám zongoraművész előadása a magyar vállalkozók nemzetközi piacokon való sikerességének útját mutatta be zenei formában. A művész a Bajnokok Ligája döntőjének megnyitóján is játszott 2023-ban, és nevéhez fűződik a New York-i Nemzetközi Liszt Ferenc Zongoraverseny megrendezése is. Szabó Levente megjegyezte, hogy az MBH Bank jövőbeli rendezvényein is szeretnék György Ádámot látni.

Az MBH Bank vezérigazgató-helyettese előadásában a méretgazdaságos működés és az innováció fontosságát hangsúlyozta a külpiacokon való sikeres megjelenés kapcsán. Az export terén a nagyvállalatok dominálnak, de a kis- és középvállalatok erősödése is fontos lenne, valamint az, hogy az exportáló cégek nagyobb része legyen magyar kézben. Az MBH Bank a BÉT&MBH MentorHub kezdeményezésével segíti a vállalatok tőkepiacra lépését.

Ratatics Péter, a Mol csoport ügyvezető igazgatója szerint az európai gazdaság versenyképessége, a digitalizáció és a nemzetközi márkaépítés kiemelten fontos a magyar cégek számára. Dobos Balázs, a Makronóm Intézet szakmai igazgatója pedig a külpiaci sikerhez szükséges tényezőket sorolta fel, mint például a vízió, optimizáció, innováció, nyitottság és a tudás megbecsülése. A kutatás szerint a sikeres exportőrök stratégiai szemlélettel közelítenek az exportáláshoz, és a kis- és középvállalkozások többsége saját forrásból finanszírozza az exportot.