Az influenszerek ajánlásai nagyobb hatással vannak a vásárlókra, mint a hagyományos reklámok

Az EY (Ernst & Young) globális felmérése szerint a vásárlókra már kevésbé hatnak a hagyományos vásárlásösztönző reklámok, és a fogyasztók egyre tudatosabban közelítenek a vásárláshoz, ahol az influenszerek ajánlásai jelentős szerepet játszanak, amennyiben azok szakmailag alátámasztottak.

Az EY által végzett nemzetközi kutatás, amelyet március vége és április eleje között több mint 23 ezer fogyasztó megkérdezésével végeztek el 30 országban, köztük az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban, Kínában és Dél-Afrikában, rávilágított arra, hogy a megkérdezettek 61 százaléka már vásárolt terméket influenszer ajánlása alapján, de csak ha az ajánlás szakmai érvekkel volt alátámasztva. Ezzel szemben csupán 21 százalékuk kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

A kutatásból kiderült, hogy a fogyasztók figyelmét leginkább az influenszerek ajánlásai mellett a kézzelfogható előnyök, mint például kedvezmények és az exkluzív, személyes ajánlatok kötik le. A márkahűség növelésében az ingyenes szállítás, valamint a kiválasztott termékek kedvező ára játszik fontos szerepet a válaszadók 67, illetve 49 százalékának véleménye szerint.

Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője szerint Magyarországon is egyre tudatosabbak az emberek, és az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontokat vesznek figyelembe a vásárlás során. Ezért a korábban hatékony befolyásolásra épített hirdetési és értékesítési eszközökkel már nehezebb a fogyasztókat megmozgatni, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről. Az EY legfrissebb felmérése rámutat, hogy a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak a követőik, ha szakmai érveket hoznak fel.