A budapesti influenszertrip nemzeti érdek volt Fónagy János szerint

Május végén Budapestet A-listás tartalomgyártók lepték el, köztük olyan nevekkel, mint David Dobrik, Haley Kalil, Tommy Fury és Hannah Stocking. Az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közreműködésével több milliárd forintból megrendezett esemény a turizmus élénkítését szolgálta.

A Budapest Influencer Trip nevű rendezvényt, amelyen többek között a világhírű youtuber David Dobrik is részt vett, az MTÜ szervezte, és több milliárd forint közpénzt fordítottak rá. Vadai Ágnes, a Demokratikus Koalíció (DK) parlamenti képviselője írásbeli kérdést intézett a gazdaságfejlesztési miniszterhez, Nagy Mártonhoz az influenszertrip kapcsán, amelyre Fónagy János, a miniszter parlamenti államtitkára válaszolt.

Fónagy János államtitkár válaszában kiemelte, hogy a turizmus, amely több mint tíz százalékát adja a gazdaságnak és több százezer család megélhetését biztosítja, élénkítése nemzeti érdek. Az influenszertripnek köszönhetően Budapest megújult turisztikai kínálatát, különleges helyszíneit és programlehetőségeit ismertették meg közel 340 millió emberrel világszerte, 150 országból. Fónagy szerint az eseménynek pozitív hatása lesz nem csak a nyári, hanem az őszi turisztikai szezonra is.

A 444 szerint Fónagy János azt is hozzátette, hogy az influenszertrip egy „új típusú marketingaktivitás, melynek során olyan célcsoportot szólítunk meg, akikben a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint még van növekedési potenciál.” 14 ország ötven influencere érkezett Budapestre, és a produkcióknak köszönhetően 150 országból közel 340 millió követőjük kapott képet Budapest megújult turisztikai és kulturális kínálatáról, különleges helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről. Az influencer-utaztatást a Magyar Turisztikai Ügynökség bonyolította, és volt olyan influenszer is, aki személyesen Orbán Ráhelnek mondott köszönetet érte.