A magyar válogatott reklámértéke az egekben

A magyar válogatott és Szoboszlai Dominik reklámértéke olyan magasra szökött, hogy még az olimpiát is focilabdával próbálják eladni. A páros évek, mint a foci-Eb vagy vb és az olimpia, kiemelkedőek a szponzoráció szempontjából.

A magyar válogatott korábban sem szenvedett szponzorhiányban, de a jó szereplés hatására még több cég dönt úgy, hogy a focistákkal bármit el lehet adni. A válogatott mellett a legjobban marketingelhető játékosokat is megtalálták a reklámozók. Általában a menedzsment keresi a vállalatokat szponzorációs szerződés céljából, kivéve, ha egy olyan játékosról van szó, mint Szoboszlai Dominik, akit a hirdetők „abszolút top terméknek” tekintenek.

A szponzorációs szerződések általában win-win helyzetet teremtenek, ha a felek jól lövik be a szerződéses összeget. Botrány esetén azonban a szponzorok gyorsan hátrálnak ki a sportoló mögül, ahogy Lance Armstrong vagy Marija Sarapova esetében is láthattuk.

Az előző Eb idején Cristiano Ronaldo és Paul Pogba is okozott némi fejtörést a szponzoroknak, amikor elutasították a termékeket a sajtótájékoztatókon. A Gazprom esetében azonban nem voltak ilyen problémák, bár ez azóta megváltozott.

Szoboszlai Dominik a Telekom és a McDonald’s reklámjaiban is szerepel, és a válogatott játékosok közül többen is a Pick és a Mizo termékein láthatók, amelyek Csányi Sándor MLSZ-elnök vállalataihoz tartoznak. A Pick esetében a szponzorációs díjról Csányi Sándor saját magával tárgyalt, és a termékek csomagolásán a válogatott játékosok fényképei is megjelennek.

A Borsodi Sörgyár is a válogatott szponzorai közé tartozik, és a sörösdobozokon a válogatott legszebb pillanatai láthatók. A Magyar Labdarúgó Szövetség költségvetése jelentős részben szponzori bevételekből származik, és a szponzorok között ott van az OTP, a Mol, az Adidas és a McDonald’s is.

A Magyar Olimpiai Bizottság hat stratégiai partnere között szerepel az MVM és a Szerencsjáték Zrt., valamint a Mészáros Lőrinchez köthető MBH Bank, a Coop, a Mol egy alapítványa és a Toyota. A Pöttyös is megjelenik hirdetőként, egy különleges, trikolór túró rudival, amelyen egy focilabda is látható, annak ellenére, hogy a magyar csapat nem lesz jelen a párizsi focitornán.