Új autók értékvesztése Magyarországon

Az új autók értékvesztése jelentős tényező lehet a vásárlók számára, és a Vezess.hu összevetése alapján a magyar piacon különböző modellek különböző mértékben veszítenek az értékükből egy év alatt.

A Suzuki Vitara például meglehetősen jól tartja az árát, csupán 90 000 forinttal kerül kevesebbe egy év és 6000 kilométer után, mint az újkori 8,54 millió forintos ára. Ezzel szemben a Suzuki S-Cross esetében már nagyobb az értékvesztés, egy év után és 8000 kilométeres futásteljesítménnyel körülbelül egymillió forinttal olcsóbban kínálják, mint az eredeti 9,22 millió forintos akciós ár. A Swift modellnél is jelentős az értékcsökkenés, amely egyévesen, 7000 kilométerrel 5,99 millió forintba kerül, szemben a tavalyi 6,6 millió forintos új árával.

A Toyota Yaris Cross egy év alatt 1,3 millió forintot veszített az értékéből, míg a Kia Ceed és a Ford Puma esetében is közel, illetve több mint egymillió forintos értékcsökkenés figyelhető meg. A Dacia Duster és a Sandero Stepway viszont kevésbé veszít az értékéből, az első évben a Duster 300 000 forintot, a Sandero Stepway pedig 600 000 forintot veszít az értékéből.

A Peugeot 3008 mutatja a legnagyobb értékvesztést, több mint 5 millió forinttal csökken az ára az első évben, egy 27 ezer kilométert futott példány esetében.

A 6000 kilométeres futásteljesítmény vagy az egyéves kor egy jó vételi lehetőséget jelenthet, mivel egy autó jogilag újnak számít ezen a kilométerszámon vagy 12 hónapos koráig, attól függően, melyiket éri el hamarabb. Ezért találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyek párezer kilométert futott autókat újként kínálnak, és bár az értékük csökkenhet, a minimum 3 év garancia továbbra is érvényes marad.