Rúzsfogyasztás növekedése jelezheti a gazdasági recessziót?

A rúzsindex szerint a kozmetikai termékek, különösen a rúzs eladásainak növekedése összefüggésben állhat a gazdasági visszaeséssel. A CNN gazdasági rovata szerint ez a jelenség most ismét aktualitást nyerhet, hiszen a luxuskozmetikumok iránti kereslet növekszik, miközben az amerikai fogyasztók egyéb területeken spórolni kezdenek.

Leonard Lauder, a Lauder birodalom vezetője a 2001-es terrortámadások idején figyelte meg, hogy a gazdasági konjunktúra gyengülésekor a kozmetikumok, különösen a rúzsok eladása növekedni kezd. Lauder szerint 2001 szeptemberében, amikor az iszlamista terrortámadás gazdasági visszaesést okozott, a kozmetikumok eladásai 11%-kal emelkedtek, míg a nagy gazdasági válság idején a harmincas években a kozmetikumok piaca 25%-os növekedést mutatott.

A Covid-19 világjárvány idején, amikor a gazdaság ismét jelentős recessziót szenvedett el, az index kissé módosult, mivel a rúzs helyett a bőrápoló szerek kerültek előtérbe. Az emberek otthon maradása miatt a rúzs helyett a bőrhidratáló szerek iránti kereslet nőtt meg. Az Estée Lauder elnök-vezérigazgatója szerint az index ebben az időszakban is jól működött, csak éppen a termékkategória változott.

A luxuskozmetikumok eladásai jelenleg is jól alakulnak, 2%, illetve 9%-os növekedést mutatnak. Ez ellentétben áll azzal a tendenciával, hogy az amerikai fogyasztók más területeken már kezdenek takarékoskodni. Neela Montgomery, az Overeon luxus kozmetikai cég elnök-vezérigazgatója szerint a szépségápolás megváltozott a Covid idején, az egészség került előtérbe. Montgomery úgy véli, hogy a fogyasztók a spórolást nem a kozmetikumok terén kezdik, hanem inkább a ruházkodás vagy a drága egyedi termékek terén. A luxuskozmetikumok sikere mögött az újítások és az emberek vágya áll, hogy maguknak egy kis boldogságot szerezzenek. Az Overeon egyik új, 24 dolláros balzsamja például jól teljesít a piacon, ami Montgomery szerint nem számít túlzottan drágának.