A repülőgépek fejlődésének hiánya

A repülőgépek tervezése és működése az elmúlt évtizedek során alig változott, ami többek között gazdasági okokra vezethető vissza.

A számítástechnika és az autóipar jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedekben, de a repülőgépek kialakítása és működése lényegében változatlan maradt az utóbbi fél évszázadban. Az utasszállító repülőgépek belső funkciói és külső megjelenése is hasonló maradt, az utasoknak továbbra is szűk helyeken kell elférniük, kivéve az első osztály apró fejlesztéseit. A légitársaságok inkább a repülőgép össztömegére koncentrálnak, nem pedig a belső kényelemre, így több ülés fér el az utastérben, csökkentve ezzel a lábteret. A repülőgépek anyaghasználata azonban fejlődött: az alumínium és titán helyett ma már szénszál erősítésű műanyag kompozitot használnak, ami könnyebb és nem korrodál, így kevesebb üzemanyagot használ a gép.

A légi utazás jövője azonban nem marad változatlan, hiszen az utazások típusa változó igényeket támaszt. Rövid távú utakon elfogadható a szűkös hely, de hosszabb utakon, mint például az Atlanti-óceán átrepülésekor, már más megoldásokra van szükség. Az Air New Zealand például a Skynest nevű koncepcióját vezeti be, amely hat emeletes ágyból álló garnitúrát jelent a turistaosztályon, növelve ezzel az utasok kényelmét hosszabb utakon. A Lufthansa is hasonlóan gondolkodik, különböző üléstípusokat kínálva az utasoknak, a valódi ágyaktól kezdve a privát, zárt ajtókkal ellátott ülésekig.