A Volvo stratégiája az uniós büntetővámok elkerülésére

A kínai Geely által birtokolt Volvo már előkészületeket tesz annak érdekében, hogy elkerülje az Európai Unióban esetlegesen bevezetésre kerülő magasabb vámokat az elektromos autókra.

Napokon belül döntés születhet arról, hogy az Európai Unióban magasabb vámokat vetnek-e ki a kínai autógyártókra. A Volvo, mint a kínai Geely tulajdonában lévő vállalat, különösen érzékenyen érintett lehet, ha az EU ténylegesen megemeli a távol-keleti elektromos autókra kivetett vámokat. A Times információi alapján a cég már megtette az előkészületeket arra, hogy az elektromos autók gyártását Kínából áthelyezze Belgiumba, és az Egyesült Királyságot is onnan látnák el a Volvo EX30 és EX90 modellekkel.

Jelenleg a Kínában gyártott elektromos járművekre 10 százalékos tarifa érvényes az EU-ban, de ez az arány akár 25-30 százalékra is emelkedhet a tervek szerint. Az EU még nem hozott végleges döntést, de a héten tájékoztatja Pekinget az új vámokról.

A Volvo EX30 modell gyártása 2023 végén indult meg Kínában, és onnan szállítják a helyi, valamint a nemzetközi piacokra. A Volvo már korábban is tervezte, hogy a belgiumi, genti üzemben is gyártanák ezt a modellt, de a vámokkal kapcsolatos aggodalmak felgyorsíthatják a helyi gyártás megkezdését.

A Volvo Car egyelőre nem kommentálta részletesen a helyzetet, csupán annyit közöltek, hogy „korai lenne találgatni a vizsgálat, vagy a lehetséges intézkedések következményeiről”, és hogy a genti gyártásbővítés terveit már korábban ismertették.