1,1 milliárd forint a korrupcióellenes küzdelem népszerűsítésére

Az Integritás Hatóság kommunikációs feladatokra írt ki tárgyalásos közbeszerzést, amely során Balásy Gyula cégeit, a New Land Mediát és a Lounge Designt találták alkalmasnak a feladatok ellátására, összesen 1,1 milliárd forint értékben – számolt be a Szabad Európa.

Az Integritás Hatóság, amelyet a korrupció elleni küzdelem elősegítésére hoztak létre, két év alatt 1,1 milliárd forintot szán kommunikációs feladatokra. A Szabad Európa információi szerint a Balásy Gyula vezette cégcsoport, a New Land Media és a Lounge Design végezheti el ezeket a feladatokat.

A Lounge Csoport az elmúlt években kiemelkedő szerepet töltött be az állami kommunikációs és rendezvényszervezési feladatok terén, szinte az összes ilyen jellegű megbízást megnyerve. Balásy cégei így közpénzből százmilliárdos nagyságrendű bevételre tettek szert, amivel a legnagyobb árbevételű és nyereségű kommunikációs cégcsoporttá váltak.

Az Integritás Hatóság azonban jelenleg nem képes maradéktalanul ellátni azt a feladatot, amelyért létrejött. Biró Ferenc elnök áprilisban kijelentette, hogy az intézmény nem rendelkezik elegendő erőforrással és eszközökkel ahhoz, hogy feltárja az EU-s pénzügyi támogatások esetleges szabálytalan felhasználását.