A világ legnépszerűbb játékából másodpercenként adnak el egy paklit

A Mattel által kiadott, 52 éves Uno kártyajáték minden második másodpercben talál gazdára egy paklival az Egyesült Államokban, ami óránként 60 darabot jelent, és ez 43-mal több az előző évi adatokhoz képest.

A játék sikerének titka abban rejlik, hogy minden korosztály számára élvezetes, a gyerekek ugyanúgy játszhatnak vele a felnőttekkel, a szabályok pedig egyszerűek és könnyen érthetőek. Jelenleg több mint 600 különböző kiadása létezik, de az alapmechanizmus minden változatban megmaradt. Az Uno népszerűségét tovább növeli, hogy gyakran felbukkan a popkultúrában is, például hírességek, mint az Obama család, Joe Jonas, Kylie Jenner, Taylor Swift és Jason Sudeikis is játszottak már vele. Questlove például egy Uno-partit rendezett sztárvendégekkel, amelyen Swift és Sudeikis is részt vett.

Az Uno története 1971-be nyúlik vissza, amikor Merle Robbins, egy ohiói borbély alkotta meg a játékot, és feleségével együtt kezdték el árulni. Az 1980-as években vált igazán népszerűvé, miután Robbinsék eladták a jogokat, amit később, 1992-ben a Mattel megvásárolt. Az Uno ma már több generáció kedvence, és szinte minden család otthonában megtalálható.

Az Uno jelenleg vezeti a hagyományos játékok piacát, és különösen népszerű az amerikai Walmart és Target áruházakban, ahol már három éve tartja az első helyet az Egyesült Államokban, világszerte pedig két éve.

A kártyajáték több mint 80 országban kapható, és a különféle kiadások között megtalálható a Braille-írásos és a politikamentes verzió is, utóbbiban a piros és kék kártyákat narancssárga és lila színűre cserélték, hogy elkerüljék az amerikai politikai konnotációkat. Idén a Mattel már 27 új Uno-paklit dobott piacra, köztük az Uno Fandomot, amely a tévé, film, sport és popkultúra ikonjait örökíti meg.