Ördög és pokol: teszten a villany nélküli biturbó V8-as, 100 milliós Mercedes-AMG GT

A vadonatúj Mercedes-AMG GT 63 mindenkit magára vonz, stílusos kupé formatervével és villany nélküli, bivalyerős V8-as motorjával. Meghajtottuk a 585 lóerős GT 63-at, amely a hedonizmus zászlóvivője, és úgy pusztítja a benzint, mintha nem lenne holnap.

A Mercedes-AMG GT 63 kupé a Mercedes termékskálájában egy friss megjelenés, amely a divatterepjárók és villanyszedánok között kiemelkedik formatervével. A matt kék fényezésű, közel 2 méter széles autó a két évvel korábban debütált SL-re épül, de mégis más karakterű. Az új kupé hosszabb, magasabb és keskenyebb az elődjénél, így a hétköznapok során kevesebb kompromisszumot kell kötnünk vele.

A műszerfal az SL-ből érkezett, de a középső érintőkijelző dőlésszöge nem állítható elektromosan. Az új GT 2+2 üléses kialakítású, ellentétben az előző, kétszemélyes modellel. Az első sportülésekben élmény helyet foglalni, de a hátsó ülések inkább gyerekeknek valók. A csomagtér bővíthetőségét egy fixen beszerelt műanyag lap gátolja, ha nem rendeljük meg a hátsó üléseket.

A GT 63 kupé motorja egy 4 literes, biturbó V8-as, amely 585 lóerőt és 800 Nm nyomatékot produkál. A motor és a kipufogó hangjai vegyesen áradnak, és a sportosabb üzemmódokban kezdődik az igazi hangorgia. A GT új generációjában összkerék-hajtású, és összkerék-kormányzással, adaptív felfüggesztéssel, valamint egy kilencgangos sebességváltóval rendelkezik.

A GT 63 kupé 0-100 km/h gyorsulása ideális esetben 3,2 másodperc alatt lehetséges. A rajtelektronika fordulatszámát a kormány mögötti váltófülekkel lehet szabályozni. A hátsó Michelin sportgumikat könnyedén tönkretehetjük, ha aktiváljuk a "hülye gyerek" módot, amelyben a hajtás lekapcsol az első kerekekről.

A GT 63 kupé 14 literes fogyasztása 100 kilométerenként elméleti, a gyakorlatban többet is fogyaszthat. A 70 literes üzemanyagtartály 300 kilométer körüli hatótávot biztosít. A GT 63 tömege jelentős, közel 2 tonna, ami nem előnyös az élvezetes vezetés szempontjából, de a kanyarokban mégis élvezettel vezethető.

A GT 63 S E Performance a csúcsmodell, amelyben a V8-as motor 612 lóerőt, a hátsó villanymotor pedig további 204 lóerőt szolgáltat. Az összteljesítmény 816 lóerő és 1420 Nm, ami 2,8 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé. A plugin hibrid technika viszont növeli a tömeget 2,2 tonnára.

A Mercedes-AMG GT 63 indulóára 81,9 millió forint, a tesztautó vételára pedig 100 millió forint körül van. A GT 43 alapmodell 50,2 millió forinttól, a GT 55 71,3 millió forinttól, a plugin hibrid csúcsverzió pedig 93,4 millió forinttól kezdődik.