Új Engage felület érkezik az Androidra

A Google új funkciót, az Engage-t vezeti be az Android operációs rendszerbe, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az általuk már telepített alkalmazások tartalmait aktívabban használják, és új appokat is felfedezhessenek.

A Google célja, hogy a felhasználók ne csak telepítsék, hanem aktívabban is használják az alkalmazásaikat. Az új Engage felületen keresztül a vállalat több mint 35 partnerrel, köztük a Spotify-val, a TikTok-kal, a Pinterest-tel és a Shopify-val kötött megállapodást a fejlesztés tesztelésére. Az Engage SDK segítségével a fejlesztők célzott tartalmakat jeleníthetnek meg, hogy visszacsalogassák a felhasználókat saját alkalmazásaikba.

Okereke, a Google Play alkalmazásokért felelős vezetője szerint az új felület automatikusan rendszerezi a legjobb tartalmakat a felhasználók által már telepített alkalmazásokból, és lehetővé teszi az alkalmazások közötti átjárást. A pénzügyi alkalmazások valószínűleg kivételt képeznek majd ebben a rendszerben.

Példaként, ha valaki egy cipő képére koppint, átkerülhet a Shopify felületére, ahol megvásárolhatja azt. A Reddit, a Spotify és az Uber is hasonló módon terelheti vissza a felhasználókat saját felületeikre különböző tartalmak, zenék vagy értékelések segítségével.

A Spotify jelenleg még vizsgálja az SDK használatának lehetőségeit, de a cég szeretné kihasználni ezt a lehetőséget minden androidos eszközön.

Az Engage felület nem csak a már telepített alkalmazásokat népszerűsíti, hanem olyanokat is megjelenít, amelyeket a felhasználók még nem telepítettek. A felület megjelenéséről egyelőre nincsenek részletek.

A fejlesztők meghívásos alapon férhetnek hozzá az Engage SDK-hoz, a jelentkezést a Google weboldalán lehet elküldeni.