Az Air France mesterséges intelligenciával forradalmasítja a repülést

Az Air France több tucat generatív mesterséges intelligencia (MI) alapú projektet indított, amelyek célja az üzemelés hatékonyságának és az utasélmény javításának elősegítése.

Minden nap több mint ezer Air France-járat száll fel, több mint 100 ezer utast szállítva, ami óriási adatmennyiséget generál. A légitársaság már az 1950-es évek óta foglalkozik az adatok elemzésével, és a 90-es években kezdte el bővíteni a bevételkezelést az adatok és trendek alapján. A 2000-es évek elején a karbantartás területén is megjelent az adat alapú megközelítés, amelynek eredményeként létrejött a Prognosos, egy prediktív technológia, amit ma már világszerte több mint 80 légitársaság használ.

Az Air France a mesterséges intelligenciát számos kutatás-fejlesztési programban alkalmazza, beleértve az ügyfélút különböző szakaszainak kutatását, az utasokkal való kapcsolattartást, a fedélzeti kínálat előrejelzését és a repülési útvonalak optimalizálását. A generatív MI technológia bevezetésével további lehetőségek nyíltak meg, és a légitársaság jelenleg több mint 80 projektben alkalmazza ezt az innovációt.

Az Air France belső ChatGPT-jeként funkcionáló Talia segítségével a munkatársak megismerkedhetnek a MI technológiával. A Pamelia nevű eszköz a repülőtéri személyzetnek nyújt támogatást az utazással kapcsolatos gyors és pontos válaszadásban, amelyet a jövő évben vezetnek be a Charles de Gaulle-repülőtéren. A Charlie platform a karbantartóknak segít a szükséges alkatrészek cikkszámának gyors megtalálásában, míg a Fox az ügyfelek visszajelzéseit elemzi, képes az irónia és a humor felismerésére is, így pontosabb elemzést készít az utasok tapasztalatairól.