Az első hibrid Porsche 911 megérkezett Magyarországra

Magyarországon is megvásárolhatóvá vált a Porsche 911-es sportkocsi első hibrid változata, amely jelentős fejlesztésen esett át az elődhöz képest, erősebbé, gyorsabbá és nehezebbé vált, mindezt pedig egy magasabb árcédula kíséri.

A Porsche 911 GTS hibrid hajtásláncú változata a márka történetében kiemelkedő fejlesztés, hasonlóan fontos lépés, mint amikor a modell léghűtéses motorját vízhűtés váltotta fel. Az új modell, amely az alapmodell és a Turbo között helyezkedik el, 71,6 millió forintos hazai alapárral került a magyar piacra.

A hajtásláncot tekintve a korábbi 3 literes 6 hengeres biturbó boxermotor helyett most egy 3,6 literes szimpla elektromos turbós erőforrás dolgozik, amelynek teljesítménye 480-ról 485 lóerőre emelkedett, miközben a nyomaték 570 Nm-en maradt. A hibrid rendszerhez tartozó villanymotor további 54 lóerőt és 150 Nm nyomatékot ad a rendszerhez, így a kombinált teljesítmény 541 lóerőre, a nyomaték pedig 610 Nm-re nő.

A gyorsulási adatok tekintetében a 0-100 km/h-ra való gyorsulás 3,4 másodpercről 3 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 311-ről 312 km/h-ra nőtt. A 0-ról 200 km/h-ra való gyorsulás 10,5 másodpercet vesz igénybe, míg 80-ról 120 km/h-ra 1,9 másodperc alatt gyorsul.

Az új GTS tömege a T-Hybrid rendszer 1,9 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően körülbelül 50 kilogrammal nőtt. Mivel a hibrid rendszer nem plugin típusú, hanem öntöltő, ezért az új 911-es nem jogosult a zöld rendszámra, és nem rendelkezik tisztán elektromos üzemmóddal.

A vásárlók választhatnak az alapáron hátsókerék-hajtású és összkerék-kormányzású változat között, de elérhető lesz összkerekes, kabrió és targatetős kivitel is.