Győrben próbára teszik a magyar fejlesztésű elektromos buszt

Győr városában kerül sor a Kravtex-Kühne Csoport által gyártott, teljesen elektromos meghajtású Credobus tesztelésére, amely a helyi autóbuszvonalakon fog közlekedni egy hétig.

A Kravtex-Kühne Csoport és a Volánbusz Zrt. közös bejelentése szerint a Credobus június 8-tól június 14-ig lesz tesztüzemben Győrben. Krankovics István, a Kravtex ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a jármű a világ leggazdaságosabb elektromos buszai közé tartozik, és hangsúlyozta, hogy a fejlesztés során a Volánbusz igényeit vették figyelembe.

A Volánbusz klímasemlegességi törekvéseiről Barna Zsolt, a társaság igazgatóságának elnöke beszélt, célként kitűzve az 2050-es évet. Dr. Mosóczi László, a Volánbusz vezérigazgatója hozzátette, hogy Győrben már 13 elektromos busz üzemel, és a mostani tesztelés alá kerülő jármű lesz a tizennegyedik. Emellett több kisebb magyar városban is tervezik elektromos buszok bevetését, amelyek beszerzésére támogatási kérelmet nyújtottak be.

A Credobus Electronell 12 méteres változata már szombaton megkezdi az utasforgalmi tesztelését, míg a 18 méteres csuklós modell bemutatkozása az év második felében várható. Mindkét típus akadálymentesített és városi, valamint elővárosi közlekedésre is alkalmas. A buszok jelentős súlyelőnye – a megszokott 13–14 tonna helyett csupán 11 tonna – lehetővé teszi, hogy kevesebb akkumulátorral is elérjék a 300 kilométeres hatótávot.

Az új buszok fém vázszerkezetre épülnek, amely illeszkedik a meglévő karbantartási infrastruktúrába és szinte teljes mértékben újrahasznosítható. Az alacsony tömeg a vázszerkezet optimalizálásával és a 19,5 colos futóművekkel érhető el. Az alacsony belépési magasságú kivitelnek köszönhetően két akkumulátor a padló alá került, ami alacsony súlypontot és így jobb stabilitást eredményez, különösen kanyarodáskor.