"Nem spóroltunk semmin" – Azahriah menedzserei meglepő kulisszatitkokat árultak el a triplakoncertről

Tóth Kristóf és Tóth Gergely, Azahriah menedzserei a 444.hu podcastjében beszéltek a Puskás Arénában megrendezett történelmi triplakoncertről, és arról, hogy a show majdnem másfél milliárd forintba került.

A 22 éves Baukó Attila, művésznevén Azahriah három közel telt házas koncertet adott a Puskás Arénában, amelyekkel magyar stadiontörténelmet írt. A Supermanagement alapítója, Tóth Gergely és projektmenedzser Tóth Kristóf elárulták, hogy a koncertsorozat létrehozása komoly erőfeszítéseket és majdnem másfél milliárd forintos kiadást igényelt.

Az előadóval közösen döntöttek a projektbe fektetett összegről, és büszkék arra, hogy minden előadójuk nyitott a legvadabb show-k megvalósítására. A Puskás Aréna programszervezője, Orbán Balázs eredetileg lebeszélte őket a stadionban való rendezvényről, de a növekvő közönségnyomás hatására mégis megtartották ott a koncerteket. Az első koncert gyorsan telt házassá vált, és a jegyrendszer összeomlása ellenére a második napra is hasonló volt a helyzet, ami egy harmadik nap szükségességét eredményezte.

A felkészülés közel egy évig tartott, és a menekülési útvonalak miatt újra kellett tervezni a színpadot, ami befolyásolta a jegyek eladható mennyiségét is. A kreatív koncepciót magával Azahriah-val együtt állították össze, és a szükséges kiegészítőket Németországból és Angliából szállíttatták be. A pirotechnikai eszközök hiánycikké váltak az ukrán háború miatt, ezért ezeket is jóval előre meg kellett rendelniük.

Az időjárás is aggodalomra adott okot, de szerencsére nem áztatta el az eső a közönséget, és a zongorista felett sem volt fedél, de a szervezők fel voltak készülve minden eshetőségre. Tóth Gergely és Tóth Kristóf a podcastben bejelentették, hogy hamarosan a New York Times-ban és a Le Monde-ban is megjelenik Azahriah-ról egy nagyobb anyag, valamint egy koncertfilm is készül a YouTube-ra.