Az e-sportfogadás a következő évtizedben megelőzheti a futballt

Egyre több ember foglalkozik e-sportokkal, legyen szó játékról, közvetítések nézéséről vagy fogadásról, és ez a tendencia jelentős gazdasági hatással bír. A Mindshare Hungary által rendezett E-sport Media Fusion Day konferencián a videojátékok piacának gazdasági és piaci lehetőségeit tárgyalták.

Vass Dorottya, videojáték és e-sport kutató szerint a magyar társadalom több mint egyharmada játszik valamilyen videojátékkal, ami különösen a fiatalabb korosztály körében népszerű. Az idősebb generációk körében is egyre inkább elterjedt ez a szórakozási forma, ami a gamer-szubkultúra sokszínűségéhez és a vásárlóerő növekedéséhez vezetett.

Az internetes tartalomfogyasztás, így az e-sport streaming is, egyre nagyobb teret hódít a hagyományos televíziós műsorokkal szemben. Lutzner Ádám, a Mindshare Hungary digitális és ügyvezetési igazgatója szerint az online játékokban megjelenő hirdetésekre költött összegek 2023-ra elérhetik a 18 milliárd dollárt, ami háromszorosa a 2021-ben mért adatnak.

Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy a gamer-közösség tőkeereje folyamatosan növekszik, ami az e-sportfogadási piac fejlődését is elősegíti. A Szerencsejáték Zrt. a Covid alatt kezdte el kínálni az e-sport fogadásokat, és rövid idő alatt a hazai piac negyvenszeresére nőtt. Habár a pandémia óta a növekedés üteme nem érte el a várakozásokat, Bánhegyi szerint az e-sportfogadásnak van a legnagyobb növekedési potenciálja a következő 10 évben, még a futballt is megelőzve.

Az e-sport fogadás mára annyira elterjedt, hogy már nem csak az interneten, hanem hagyományos módszerekkel, például lottózókban is fogadnak az emberek, mint például a FIFA bajnokságokra.