Új böngésző a zöld jövőért: az Ecosia minden kattintással fákat ültet

Az Ecosia keresőmotorja már több mint 200 millió fa ültetését támogatta, és a vállalat nemrégiben egy új böngészőt is piacra dobott, amelynek letöltéseivel tovább növelik ezt a számot.

Az Ecosia, amely elsősorban a keresőmotorjáról vált ismertté, április végén saját böngészőt adott ki. A böngészőt a felhasználók már tömegesen töltik le, ami a Play Áruházban és az App Store-ban elért 10 millió letöltésen túli számmal és 4,8 csillagos értékelési átlaggal is igazolható. A böngésző minden jelentősebb platformon, mint macOS, Windows, Android és iOS, elérhető, és a nyílt forráskódú Chromium motorra épül, így hasonlít a Google Chrome böngészőre. Michael Metcalf, a cég termékigazgatója szerint ez a hasonlóság elősegíti, hogy az emberek könnyebben váltanak az új böngészőre.

Az Ecosia böngészője számos személyre szabási lehetőséget kínál, például a nyitóképernyőn megjelenő widget, amely az eddig ültetett fák számát és a ráfordított összeget mutatja, ki is kapcsolható. Emellett lehetőség van a böngészési adatok importálására más böngészőkből.

A böngésző felülete alapvetően a Chrome-ra hasonlít, azonban az alapértelmezett kereső az Ecosia, és a böngésző szponzorált linkeket is tartalmaz. Ezekre kattintva a felhasználók különböző internetes áruházakba jutnak (például Amazon, Aliexpress, Decathlon), és a cég a befolyt bevételeket faültetésre és egyéb zöld projektekre fordítja. Az Ecosia ezen kívül elkötelezte magát amellett, hogy felhasználónként napi 25 kWh tiszta energiát termel meg.

A jövőbeni tervek között szerepel több személyre szabási lehetőség bevezetése és egy MI-chatbot integrálása a böngészőbe.