A Tisza Párt budapesti tervei: ígéretek és hiányzó részletek

Magyar Péter, a Tisza Párt vezetője, Facebook-posztban vázolta fel a párt budapesti céljait, ám több fontos kérdésben továbbra is homályban maradtak a részletek.

A Tisza Párt budapesti programjának hiányosságait követően Magyar Péter pénteken délben tett közzé egy bejegyzést, amelyben a párt fővárosi terveit ismertette. A posztban számos ígéretet tett, többek között egy gyalogos híd megépítését, a dunai menetrendszerű hajózás újraindítását és fejlesztését, egy bérlakásépítési program elindítását, éjszakai metróközlekedés bevezetését, éjszakai polgármesteri tisztség létrehozását, valamint a vendéglátóhelyek és szórakozóhelyek szabályozásának egységesítését ígérte Budapest számára.

A városi zöldterületek növeléséről, a közbiztonság és a közlekedésbiztonság, valamint a mobilitás fejlesztéséről is említést tett, de a részletek még váratnak magukra. A korábbi ellentmondásos nyilatkozatok után továbbra is kérdéses, hogy a Tisza Párt hogyan kezelné az autóforgalom korlátozását. Magyar korábban utalt arra, hogy eltávolítaná a nagykörúti biciklisávokat, lehetővé tenné az autóforgalmat a Lánchídon, és lezárná a rakpartot, de ezekkel ellentétes kijelentéseket is tett.

A nagykörúti kerékpársávokkal kapcsolatban Magyar úgy fogalmazott, hogy a politikusok feladata a vízió és célok képviselete, a szakembereké pedig a megoldások meghatározása. A Lánchíd jövőjéről szólva egyensúlyt sürgetett a gépjármű-, kerékpár- és buszközlekedés között, de konkrét intézkedéseket nem részletezett. A rakpart lezárásával kapcsolatban sem árult el többet, csupán annyit, hogy a Duna-part bevonása a budapestiek életébe fontos cél.

A kétszintű önkormányzatiság problémájára korábban felvetett megoldások, mint a kerületek megszüntetése vagy átszervezése, nem kaptak helyet a posztban. Magyar azonban célul tűzte ki a belső kerületekben az egységes szabályozást több területen, ami arra utalhat, hogy a jogköröket a kerületektől a Főváros felé mozdítaná el.

Ezen felül Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és de facto vezetője egy új kezdeményezés elindításáról is beszámolt, amely során pénzügyi támogatást kért a támogatóitól. A párt célja, hogy a rendszerváltó állampolgárok támogatásával, átlátható elszámolással váltsák le együtt a jelenlegi kormányt. Magyar arra szólította fel híveit, hogy legyenek az 50 000 rendszerváltó egyike, és fizessenek elő a rendszerváltásra, amelynek keretében különböző támogatási csomagok közül választhatnak. Az alapcsomag 3000 forintba, a kiemelt csomag havonta 5000, a prémium pedig havonta 10 000 forintba kerül, de egyéni támogatási összeg is megadható. Ha a Tisza Párt eléri a 50 ezer előfizetőt, akkor a minimális támogatási összeggel számolva legalább 150 millió forint bevételre tesz szert minden hónapban. A támogatók 5 havonta léphetnek egy újabb szintre, és minél hosszabb ideig támogatják a mozgalmat, annál több előnyre számíthatnak. Magyar hangsúlyozta, hogy a pártot kizárólag magyar emberek és hazánk érdeke fogja meghatározni, külföldi vagy állami finanszírozásban nem hisznek. Az előfizetők egy tagsági kártyát is kapnak, amely szimbolizálja elkötelezettségüket a változás iránt, és a támogatás kezdetétől számított 5 havonta léphetnek egy újabb szintre, így folyamatosan jutva különböző újdonságokhoz és jogosultságokhoz. A tagsági szintek fantázianevekkel vannak ellátva, például a kezdő a piros szint, ahol a tag még csak "rálépett az útra, ami a változáshoz, és egy élhetőbb országhoz vezet", míg a platina szintű tag már "igazi rendszerváltó, aki a végsőkig kitart az elhatározása mellett, az elkötelezettség megtestesítője, aki minden akadályt leküzd, hogy elérje a kitűzött célokat". A Tisza Párt honlapja szerint az 50 ezer rendszerváltóból 1333 fő jött össze a cikk írásakor.