A labdarúgó Európa-bajnokság és a környezettudatosság ellentmondásai

Egy közlekedéssel foglalkozó szervezet szerint a labdarúgó Európa-bajnokságon részt vevő csapatok jelentősen csökkenthetnék károsanyag-kibocsátásukat, ha nem repülővel utaznának. A szurkolók vonatozását népszerűsítő erőfeszítésekkel szemben a csapatok továbbra is jelentős mértékben szennyezik a környezetet.

A Travel Smart és a Transport & Environment (T&E) által készített elemzés rámutat, hogy a csapatok 60%-kal csökkenthetnék kibocsátásukat, ha alternatív közlekedési módot választanának a repülés helyett. Erin Vera, a Travel Smart kampánymenedzsere szerint csalódást keltő, hogy a nemzeti csapatok nem vállalnak vezető szerepet ebben a kérdésben, és nem használják ki a vonatokat vagy autóbuszokat az észszerűen megtehető utazásokhoz.

A szervező Németország és az UEFA igyekezett a csoportokat és a meccseket úgy összeállítani, hogy a szurkolóknak kevesebbet kelljen utazniuk, és a Deutsche Bahn kedvezményes jegyeket is kínál. Ezzel szemben a csapatok közül csak Németország és Svájc vállalta a közlekedési kibocsátás csökkentését a csoportkörben, amivel 98%-kal csökkentették CO2-kibocsátásukat.

A torna során olyan híres labdarúgók, mint Harry Kane és Kylian Mbappé, a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátásukkal hétszer-kilencszer többet szennyeznek, mint egy átlagember egy hónap alatt. Az elemzés szerint a labdarúgás károsanyag-kibocsátása a következő szezonban tovább fog növekedni a Bajnokok Ligája meccsek számának növekedése miatt, ami több repülést jelent.