A Mol új stratégiát követ a konkurensekkel szemben

A Mol más utat választott, mint a töltőállomások piacán versenytársai, és saját márkás hot-dogjaival a hazai diszkontláncok polcain jelent meg, szemben azzal a gyakorlattal, hogy a kiskereskedelmi láncok költöznek be a töltőállomásokra.

A Mol kiskereskedelmi igazgatója, Orosz András az Economxnak nyilatkozva elmondta, hogy bár a töltőállomások forgalmának jelentős része még mindig az üzemanyag, az elmúlt években növekedett a nem üzemanyag típusú termékek aránya. Ezen belül is kiemelkedően magas ez az arány az autópályás kutaknál, különösen a nyaralási szezonban, amikor az emberek hosszabb távot tesznek meg, és a kényelmi szolgáltatások, mint például a gasztrotermékek iránti igény megnő.

A Mol a Fresh Corner koncepcióval házon belül kívánja megoldani a töltőállomásokon kínált termékek bővítését. A cél az, hogy a töltőállomásokat komplex szolgáltatási központokká alakítsák át, ahol az üzemanyagok mellett gasztronómiai kínálattal és élményekkel is várják az utazókat. A Fresh Corner üzletek már kilenc országban vannak jelen a régióban, több mint 1250 egységgel, ebből Magyarországon több mint 300 található.

A Mol most egy új irányba indult el, a Lidllel kötött partnerség keretében a saját márkás, Fresh Corner hot-dogjaikat a diszkontlánc üzleteiben is elérhetővé tették. Ez a terjeszkedési forma ellentétes azzal, amit a konkurensek alkalmaznak, hiszen itt nem a diszkontlánc költözik be a Mol-kutakra, hanem a Mol termékei kerülnek be a Lidl üzleteibe. A hot-dogokat ráadásul egy hazai piacvezető húsipari márka, a Pick szállítja, és a 2021-ben indult együttműködés eredményeként tavaly tízmillió darabot értékesítettek Magyarországon, további 14 milliót pedig a környező országokban.

A Bonafarm kereskedelmi igazgatója, Domián Gábor kiemelte, hogy a Pick már 155 éve készíti ikonikus termékét, a téliszalámit, és folyamatosan új húskészítményekkel bővíti kínálatát, mint például a 94 százalékos hústartalmú, bükkfán füstölt Pick X Fresh Corner hot-dog kolbász. Harcz Ádám, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója büszke arra, hogy ez a hot-dog kizárólag a Lidl áruházakban kapható, és hangsúlyozta, hogy céljuk a magyar beszállítók támogatása és a hazai termékek népszerűsítése.