TikTok átengedte a politikai álhíreket

A TikTok közösségi média platform, mely különösen népszerű a fiatalok körében, jóváhagyta a politikai dezinformációkat tartalmazó hirdetéseket, ezzel megsértve saját irányelveit is, ami különösen aggasztó az Európai Parlamenti választások hetében – jelentette a Euronews.

A Global Witness nemzetközi kampánycsoport 16 hamis hirdetést készített az ír közönség számára az uniós választásokkal kapcsolatban, céljuk az volt, hogy teszteljék a közösségi média platformokat, mint a TikTok, Youtube és az X nevű platform (régi nevén twitter), hogy vajon jóváhagyják-e a nyilvánvalóan hamis hirdetéseket. A TikTok mindegyiket, míg a Youtube a 16-ból 14-et letiltott, az X platform pedig az összeset elutasította és felfüggesztette a csoport kamu profilját.

Henry Peck, a Global Witness vezető kampányfőnöke szerint a TikTok "csúfosan megbukott ezen a teszten". A szervezet által készített hamis hirdetések arra figyelmeztették a szavazókat, hogy ne menjenek el a választásokra, hivatkozva az erőszak veszélyére és a fertőző betegségek terjedésére. Továbbá azt állították, hogy a választási korhatárt 21 évre emelték, és hogy az emberek e-mailben is leadhatják szavazataikat, ami az európai választásokon nem megengedett.

A kínai tulajdonban lévő TikTok válaszul a tanulmányra elismerte, hogy a hirdetések megsértették a szabályzatot, és egy moderátor emberi hibája miatt kerülhettek jóváhagyásra. A cég bejelentette, hogy új eljárásokat vezetnek be annak érdekében, hogy a jövőben megakadályozzák az ilyen jellegű problémákat.